כמה זמן לוקחת לידה?
כמה זמן לוקחת לידה? מה משפיע על משך הלידה? ומה עושים עם הלידה מתארכת?ייייי

כמה זמן לוקחת לידה?
זו לא שאלה מסובכת מדי. רופאים כבר חקרו אותה בשנות ה50 של המאה הקודמת והגיעו לטווחי הזמן הרצויים ללידה בריאה.
אז איך זה שרובנו לא יולדות בטווח זמן כזה? אז איך זה שבשנים האחרונות צצו מחקרים שמדברים על טווחי זמן שונים באופן די משמעותי (רמז – ארוכים יותר) שעדיין מאפשרים לידה בריאה?

לידה, בדיוק כמו כל דבר טבעי אחר בחיים שלנו, אינה ניתנת לחיזוי או שליטה. הרפואה המודרנית יודעת היום לעשות את המירב כדי להבטיח את הדבר הכי חשוב – אמא ותינוק בריאים. אבל מה עם הדרך?

closeup-of-newborn-baby-boy-sleeping-on-his-mothers-chest

אחת הלידות שליוויתי, הזכירה לי ביתר עוצמה את הכוחות שלנו כנשים וכאמהות להשפיע על הדרך – על חוויית הלידה שלנו.
כמה זמן היא לקחה? זה תלוי איך מסתכלים על זה: בבית היולדות עצמו בילינו פחות משלוש שעות מופלאות עד שהם חבקו תינוקת יפיפייה, אבל עבורם, וגם עבורי כדולה שלהם, הלידה הזו התחילה כ 40 שעות לפני כן…

כשהלידה מתחילה, אנחנו בדרך כלל לא יכולות לדעת מתי השלב הלטנטי- בו הצירים נבנים, מתארגנים ומסתדרים – יסתיים ותתחיל ה”לידה הפעילה”. ההתרגשות, המתח וחוסר הוודאות, גם כשהכל מרגיש תקין, עלולים במקרים רבים להביא אותנו מוקדם מדי  לחדר לידה ולשבש לפעמים את כל התהליך. לאורך שנים ארוכות בהן אני מלווה לידות כדולה תומכת לידה, למדתי שלאמונה ולסבלנות בשלב הזה בדרך כלל תהיה השפעה טובה ומקדמת על התקדמות הלידה כולה.

a new mother and her newborn baby on thr bad

אז כן, השלב הראשון בלידה יכול להיות ארוך. “לפי הספר” בלידה ראשונה הוא יארך בממוצע 8-12 שעות. במקרה של הלידה הזו הוא לקח 36 שעות.
36 שעות של צירים, 36 שעות של חוסר שינה, 36 שעות של התנסות בתנוחות שונות, 36 שעות של נשימה, 36 שעות של היכרות עם כל הכלים האפשריים בבית להתמודדות עם צירים, 36 שעות של אמונה בגוף, בתינוק ובתהליך – עם קצת תמיכה והדרכה ממני.

רציתי כל כך להגיד לה, שם בתוך ה 36 שעות, ששלב לטנטי ארוך כזה מבטיח שלב פעיל קצר. אבל הוא לא מבטיח. ובכל זאת – היא היתה שם, השותף  שלה היה שם, בלי לשאול למה זה כזה ארוך ולמה הלידה לוקחת כל כך הרבה זמן. ההורמונים עשו את שלהם, העוברית עשתה את שלה והם – לא יודעים, אבל ממש תכף הם הורים.

אז כמה זמן לוקחת לידה? אנחנו אף פעם לא באמת יודעים. מה שחשוב בעיני הוא להיות שם, להאמין, לאפשר ו…. ללדת.

אה, והאמור לעיל נכון גם לגבי לידות אחרות בחיים. לא רק כאלה של תינוקות….

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג