קורס דולות ומדריכות הכנה ללידה – ללמוד להיות דולה

עולם ההריון והלידה מעניין אותך ואת שוקלת ללמוד להיות דולה?

הרבה נשים בהריון או שחוו לידה או שתיים מתאהבות בתחום הזה ושוקלות לעשות הסבת מקצוע וללמוד להיות דולה ותומכת לידה.

זה נובע ממגוון סיבות אבל שתי סיבות מאוד שכיחות הן שהייתה להן חווית לידה ממש טובה והן רוצות לעזור לאחרות להגשים את חווית הלידה שלהן בצורה המיטבית ביותר, או לחילופין יש כאלו שחוו חוויה לא טובה ולעיתים אף טראומטית ורוצות לעזור למנוע מאחרות את המצוקה שהן חוו בלידה.

תחום ההריון והלידה הוא תחום מרתק מורכב ומרגש ומקצוע הדולה הוא מקצוע מלא סיפוק.

קורס דולות

מה זה דולה?

דולה היא תומכת לידה, והיא לרב מתחילה ללוות את האישה ההריונית ובן או בת זוגה כבר בדרכם בהריון, היא נוכחת איתם בלידה עצמה והיא נמצאת איתם גם בתחילת ההורות הראשונית.

בזמן ההריון דולה מספקת תמיכה, מקור לידע מקצועי והתייעצות, בזמן הלידה הדולה גם כן היא מקור לביטחון, היא מקלה על היולדת בזמן הצירים ותומכת ועוזרת בהתמודדות איתם, היא שם מתחילת הלידה ועד סופה ומשמשת כאשת מקצוע שמסוגלת לנרמל לזוג את הסיטואציות הרפואיות ולכן במקרים רבים התוצר של כך זה שהיא מרגיעה ונותנת לזוג להבין את כל האפשרויות שמוצעות להן וע"י כך לזוג ניתנת את אפשרות הבחירה בכל סיטואציה.

הדולה רק תציג את האפשרויות, באף מצב הדולה לא תחליט החלטות במקום הזוג.

להיות דולה – במה זה כרוך?

להיות זמינה ליולדת לשאלות ותמיכה במהלך חודשי ההריון, להיות ב"כוננות הקפצה" 24/7 , להיות עצמאית ולנהל את הלו"ז של עצמך, להיות אשת שיווק, להיות ברגע כנראה הכי מרגש בחיים אלה ברגע -נס הבריאה, לעבוד במקצוע עם סיפוק ייחודי שאין כמוהו.

איפה ללמוד להיות דולה?

מכיוון שהמודעות לחשיבות של דולה גדלה מאוד בשנים האחרונות כך גם הביקוש ללימוד מקצוע זה, וכיום יש מגוון אפשרויות בחירה איפה ללמוד להיות דולה.

בפורטל דולה ישראלית תוכלי למצוא את הקורסים הכי מומלצים ביותר ע"י חברות קהילת הדולות, הפורטל נוח למשתמשת ומנגיש את כל הפרטים החשובים על הקורסים במקום אחד.

קורס דולות אונליין

מאז ימי הקורונה מקומות לימוד רבים הבינו שצריך לתת מענה ללימודים באונליין, וכיום יש גם קורסי דולות אונליין, שמרבית הלימודים הם מהבית שלכן וכמה מפגשים הם פרונטליים.

כמה זמן אורכים לימודי דולה?

קורס דולות אורך בממוצע 8 חודשים, ישנם קורסים משולבים שתוכלי ללמוד בהם גם להיות מדריכת הכנה ללידה.

כמה דולה מרוויחה?

כאשר את מסיימת את לימודי הדולה עלייך לעשות סטאג' על מנת לקבל את התעודה שלך ולרב זה כולל ליווי של 2 נשים בהריון ובלידה שלהן, מחיר של דולה בסטאז' הוא בממוצע 750 ₪.

לאחר מכן כשקיבלת תעודה, דולות מתחילות יתחילו לרב במחיר של כ-1000 עד 1500 ₪ לליווי, ובהדרגה תוכלי להעלות את המחיר, על בסיס הנסיון שלך.

דולה וותיקה יכולה לקחת לליווי מחיר של 4,500 ₪ לליווי ואף יותר, תלוי בנסיון שלה ובארגז הכלים שלה, שכן דולות רבות ממשיכות בלימודים שונים וכך יכולות לסייע ליולדת במגוון תחומים.

למשל ייעוץ הנקה, ייעוץ שינה, טיפולי עיסוי לנשים בהריון וכו'.

האם כדאי לי ללמוד קורס דולות או קורס משולב של דולות ומדריכות הכנה ללידה?

רצוי להבין אילו בתי ספר מומלצים לדולות יש בקרבתך ולהבין מה הם מציעים, אם זה משהו שמעניין אותך ותרצי פרטים נוספים לגבי תחום זה התייעצי עם מנהלת הבית ספר בנושא.

נתון שכדאי לקחת בחשבון הוא שיש נשים בהריון שמחפשות אשת מקצוע שתתן להם מענה לשני הנושאים, ז"א תעביר להם קורס הכנה ללידה ותלווה אותם בלידה לאחר מכן.

בנוסף כאשר את מלווה את האישה כבר בקורס ההכנה ללידה יש יתרון ביצירת חיבור והתחלת התהליך המשותף כבר בשלב זה.

איך אדע איזה בית ספר לדולות מתאים לי?

ערכי שיחה עם מנהלות הבתי ספר, תשאלי שאלות, באתר דולה ישראלית חסכו לך זמן ורשמו בשבילך כבר פרטים חשובים על כל בית ספר, למשל אם יש לו תו תקן של המניפה, תכני לימוד ועוד'.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג