עשר המכות שיהרסו את חוויית הלידה שלך
מהי לידה טובה? מה עשוי לפגוע בחוויית הלידה שלך? עשר המכות שחשוב שתצליחי להימנע מהן מהנסיון שלי כדולהייייי

מהי חוויית לידה טובה?

האם זו לידה שמתגשמת בדיוק כמו שפינטזת אותה? האם זו לידה שמסתיימת עם אמא ותינוק בריא?

בתפיסה שלי חוויית לידה טובה היא שילוב של הכל – של אמא ותינוק בריא, של הקשבה לפנטזיות שלך ותנועה בכיוון ההגשמה שלהן ושל המון קשב – למה שקורה בזמן אמת – לך ולתינוק שלך , תשומת לב ובחירה.

דווקא בתקופה הנוכחית, בה הקורונה משנה לחלוטין את כל מה שאנחנו מצפות ומכירות על הלידה, חשוב שתגיעי מוכנה:

אז מהן ה”מכות” שעשויות להרוס את חוויית הלידה שלך, ואיך תתגברי עליהן?

  1. מכת הקיבעון – מחשבה בוראת מציאות, זה נכון, ואני הכי בעד יצירת פנטזיית לידה, ואמונה בעצמך ובגוף שלך. אבל מנסיון של שנים בליווי לידות כדולה למדתי שלידה היא דבר מאד לא צפוי ושחשוב לא להיות מקובעת – להניח על השולחן את מגוון האפשרויות האחרות. זה נכון עוד יותר כיום כשכל ההנחיות משתנות באופן תדיר והפרוטוקולים עוקבים אחרי המסקנות מעוד ועוד לידות בעידן הקורונה. אז נכון – זה מבהיל ומתסכל אבל זו הזדמנות נפלאה לשחרר שליטה ולראות מה יקרה.
  2. מכת “אנחנו יודעים מה טוב בשבילך”  – לצוות שתפגשי בחדר לידה יש הרבה יותר נסיון ממך בלידות, אבל בדיוק כמוך אין להם נסיון בלידות שלך. ההתנהלות בחדר לידה מתבססת על פרוטוקולים וסטטיסטיקות בעוד שהלידה שלך היא אחת ויחידה ותתנהל בדיוק בדרך הנכונה לך ולעובר שלך. הזכירי זאת לעצמך ולצוות.
  3. מכת “יהיה בסדר” – ברור שיהיה בסדר, ובכל זאת אני מאמינה גדולה בהתכוננות והתכווננות. לא משנה באיזו דרך תבחרי להתכונן ללידה – קריאה, קורס, שיחה או מחשבה העיקר שתגיעי ללידה עם ידיעה שיש לך השפעה על התהליך.
  4. מכת הלבד – אחת התחושות הכי קשות שאפשר לחוות בלידה היא התחושה שאת לבד. בחרי את השותפים הנכונים לך, הקשובים לך, שלא תרגישי “לא נעים” להפעיל ולתפעל. גם כיום, כשבתי היולדות מגבילים את מספר המלווים במיון היולדות ובחדר הלידה, ואפילו אם תיכנסי לבד פיזית לחדר הלידה, חשוב שתעטפי את עצמך בתמיכה – אפשר גם באונליין.
  5. מכת ה”לא נעים לי” –  בלידה שלך , את הכי חשובה. אם תתמקדי בתחושות של האנשים סביבך יקשה עליך לשחרר הורמונים שיקדמו את התהליך ויקלו עליך את ההתמודדות. ביחרי להיות במרכז העניינים ליום אחד.
  6. מכת הציפיות – תיאום ציפיות בינך לבין השותפים שלך ללידה הוא בעיני חלק משמעותי מחוויית לידה. חשוב שמי שנמצא אתך ידע מהם הדברים המשמעותיים עבורך בתהליך ויסייע לך לנסות להגשים אותך ולא יכוון אותך לכיוונים אחרים. תיאום ציפיות צריך להיעשות לפני תהליך הלידה באמצעות בניית תכנית לידה ושיחה משותפת.
  7. מכת “מאיפה אני יודעת”  –  זה בסדר גמור לסמוך על חוות דעת רפואית. אבל אני מאמינה שעל מנת לייצר חוויית לידה טובה  חשוב לתקשר עם הצוות המטפל, לשאול שאלות, להבין את המצב ואת האפשרויות העומדות לפנייך ולעשות בחירות משותפות.
  8. מכת ה”מוקדם מדי” – במיוחד בלידות ראשונות, מרוב התרגשות ולחץ, יש לנו נטייה לצאת מוקדם מדי לחדר לידה. במקרה הטוב זה אומר שנבזבז כמה שעות ונחזור הביתה אך במקרה הפחות טוב זה אומר שכל השלב הלטנטי של הלידה שלנו יעבור בתנאים הרבה פחות נעימים ואופטימלים, מה שיביא אותנו מותשות לשלבים הבאים של הלידה.
  9. מכת ה”אמרו לי” – כל אשה חווה את תהליך הלידה אחרת. לכל אשה עוזרים כלים שונים, אל תסתמכי על מה ששמעת מאחרות והקשיבי לעצמך ולגוף שלך.
  10. מכת השליטה –  כמה שלא ננסה, אי אפשר באמת לשלוט בלידה, וככל שתקדימי להבין זאת כנראה שיהיה לך קל יותר. הדרך שלי להתמודד עם זה היא לנסות לשלוט בנקודות האפשריות, בצמתים המרכזיים – לבחור מה נכון לי בתוכם ולהזכיר לעצמי שזו בחירה שלי.

רגע לפני פסח, נותר לי רק לברך אותך – בלידה עם מינימום מכות, מינימום וירוסים מעצבנים וכמה שיותר אמונה בעצמך ובתינוק שלך.

להיכרות עם מגוון אפשרויות התמיכה שאנחנו מציעות לך במהלך תקופה הבידוד והסגר גם באונליין היכנסי  .

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג