10 טיפים שיעזרו לך להצליח ללדת בלידה טבעית

איך תצליחי ללדת בלידה טבעית?

כל לידה היא לידה טבעית. ובכל זאת, ההתייחסות הנפוצה ללידה טבעית היא לידה ללא משככי כאבים. זה לא מתאים לכל אשה, זה לא מתאים לכל לידה ובכל זאת – אם זו הפנטזיה שלך ללידה, רצוי ללמוד, ולהתכונן. אספתי מנסיוני כדולה 10 טיפים שיעזרו לך:

תנועתיות

גם אם בחיי היום-יום את לא רגילה לספורט ותנועה, ההריון הוא הזדמנות נפלאה ללמוד להכיר את הגוף שלך. פילאטיס, יוגה להריון, ואפילו ריקודי בטן יכולים ללמד אותך מגוון רחב של תנוחות שתוכלי להשתמש בהן בלידה ולהביא אותך ללידה עם גוף בריא יותר, חזק יותר ועמיד יותר.

הכנה ללידה

השתתפו בקורס הכנה ללידה שיספק לכם יותר מהמידע הבסיסי שניתן לקרוא ברשת. וודאי שלמדריכת הכנה ללידה בקורס שבחרתם יש נסיון בעבודה בחדרי לידה, ולא רק ידע פיזיולוגי ותאורטי בסיסי. הקפידי לקחת חלק פעיל וללמוד באמת כל מה שתוכלו מהקורס. אני מזמינה אותך לקרוא עוד על כיצד לבחור קורס הכנה ללידה.

קריאה ורכישת ידע

העמיקי את הידע שלך באמצעות קריאה מכוונת מטרה – "לידה פעילה" , "טבעי ללדת", "ספר הדולה" "ספר ההיפנובירת'ינג" הם רק חלק מהספרים המומלצים לקריאה בעברית. גם ברשת האינטרנט תוכלי למצוא מגוון אתרים והמון תוכן בנושא הלידה הטבעית. כמו בכל קריאה, אני ממליצה לקחת מכל ספר רק מה שמדבר אליך ומתאים לך.

בחירת השותפים ללידה

מצאי שותף תומך ללידה – יש גברים שהם תומכים נפלאים בלידה. לאחרים זה פשוט לא מתאים. במקרה כזה כדאי לזכור שברוב חדרי הלידה בארץ יש לך אפשרות להכניס 2 מלווים – צרפי לבן הזוג שלך אמא, אחות, חברה טובה, או דולה שתהיה שם לתמוך בך ובמטרה שלך לאורך כל הדרך.

הפחיתי התערבויות מיותרות

אפשרי לתינוק שלך לבחור את יום ההולדת שלו – אם אין צורך רפואי של ממש בזירוז או השראת לידה, חשוב שתזכרי שלידה שמתחילה באופן ספונטני היא בדר"כ קצרה יותר ומלווה בפחות התערבויות רפואיות מלידה שמתחילה בהשראת לידה, והרבה יותר קל להתמודד באופן טבעי עם לידה קצרה ללא זירוז רפואי.

תכנית לידה

הכיני תכנית לידה ותאמי ציפיות עם השותפים שלך בלידה – ספרי לשותפים בלידה שבחרת מהם הדברים החשובים לך בתהליך, כך שבזמן הלידה הם יוכלו לייצג אותך גם כשתהיי בתוך בועה הורמונלית ולסייע לך ללדת כמו שאת רוצה. להסבר מלא על גישתי בנושא תוכנית לידה .

תכנית פעולה

הכיני תכנית פעולה לרגעי המשבר שייתכנו בהתמודדות עם הכאב – לדוגמא – אם את מתחילה לחשוב על אפידורל תוכלי לנסות משהו אחר כמו מקלחת / עיסויים / גז צחוק / אמבטיה / תנועתיות / ישיבה על כדור לידה וכו' למספר דקות מוגדר מראש (5 / 10 / 20 וכו') , אם לאחר הזמן שהגדרת המשבר לא חלף ואת עדיין מרגישה צורך באפידורל תוכלו להפעיל תוכנית פעולה נוספת וכו'.

התמקדות

התמקדי בנשימה סרעפתית ועמוקה, במנטרות מעודדות שתשנני לעצמך בלב או בקול, במוסיקה שאת אוהבת ובחרת מראש כפסקול ללידה, בתמונה שהבאת מהבית , בפנים של המלווים שלך או סתם בנקודה קבועה על הקיר.

מים

שימוש במים – מקלחת או אמבטיה ואפילו בקבוק מים חם – כל אחד מהם יכול להיות בדיוק מה שיציל את המצב. אני מבטיחה שהכנרת תסלח לך, אם ביום היחיד והמיוחד הזה תשתמשי במים כמה שיותר.

פתיחות לשינויים

תזכרי שתמיד יש אפשרות לתכנית ב' : בסופו של יום, מעבר לחוויה, הדבר החשוב ביותר הוא אמא ותינוק בריאים ושלמים. לכן, אם ניסית ללדת בדרך שבחרת והדברים לא הלכו כפי שתכננת , חשוב לא להתאכזב, ולזכור שתמיד תוכלי לנסות ללדת בלידה טבעית בלידה הבאה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג