סבתא בחדר לידה – האם כדאי להביא את אמא שלך לחדר לידה?

סבתא בחדר לידה, מומלץ או לא מומלץ?

אם יש יחסים טובים ביניכן ואתן מספיק פתוחות אחת לשניה יש אפשרות גדולה שהכל יהיה בסדר אבל במקרה שלא והיולדת מתלבטת מאוד באפשרות להכניס את האמא ומתביישת להגיד לאמא לא , מומלץ מאוד לפתור את הבעיה לפני הלידה ולקחת דולה .

אני דולה וליוויתי את הבת שלי בחדר הלידה, לפני זה עשינו הכנה טובה לקראת הרגע הגדול.

בילינו כמה שעות טובות בבית היולדות ובחדר הלידה והקלה גדולה הייתה בכך שאני דולה וכבר רגילה להיות שעות בליווי לידה. וגם מכירה את חדר הלידה ואת המושגים הרפואיים, ולטוב ולרע אני יודעת מה מתרחש שם

הצעתי לבת שלי לקבל ליווי של דולה כי רציתי להיות רק אמא שלה בחדר הלידה וקיבלתי את המחמאה הכי גדולה בחיי כשהבת שלי ביקשה שאהיה איתה גם כאם וגם כדולה בחדר הלידה וב"ה זה היה מוצלח מאוד.

האתגרים של סבתא בחדר לידה

הסבתא, אם היולדת, יכולה להיות בחדר הלידה אבל חשוב שתהיה דולה- לפעמים לקבל אמירות של אמא זה שונה מלקבל אמירות של דולה והיולדת עשויה מאותו משפט להעלב מאמא ומהדולה לקבל אותו.

לדוגמא אם יש צורך שהיולדת תקום ותניע את עצמה, אם הדולה תאמר לה שלמרות שהיא עייפה כדאי שתקום לרקוד מקרנה היא עשויה להקשיב והלידה תתקדם טוב .

לעומת זאת אם אמה של היולדת הייתה אומרת לה את אותו המשפט בדיוק היא הייתה עלולה לתפוס אותו כביקורת, להעלב ורק להסתגר ועוד יותר לא לזוז.

לפעמים לאמא מאוד קשה לראות את הסבל של הבת.

מה עושים כדי שתהיה חוויה טובה לסבתא בחדר לידה?

מה שחשוב זה שהיחסים בין האם לבת הם טובים ופתוחים ושנוכחותה בחדר לידה תבוא בברכה גם מבן הזוג וגם מהיולדת, זה חשוב כדי לעבור לידה טובה וזורמת ושנוכחות הסבתא לא תהיה מהדברים שיפריעו להתפתחות הלידה.

פעם ילדנו עם קבוצת נשים סביבנו עם הרבה תמיכה ואהבה והרבה פרטיות.

קבוצת נשים יחד במטרה לתת הרגשה של נוחות תמיכה ואהבה ליולדת.  היום הכל שונה סגנון החיים שונה ההתנהלות במשפחה שונה והביחד של פעם כבר לא קיים.

לכן לפעמים קשה יותר לבת להיות עם האם בלידה כי כבר אין את אותה שבטיות והיחסים של אישה עם שאר הנשים בחייה הם הרבה יותר מורכבים. צריך לקחת גם את זה בחשבון בהחלטה.

באופן אישי אני חושבת שזה אפשרי וכיף להיות סבתא בחדר לידה בתנאי שהיחסי האם והבת טובים, רק כך תתאפשר לידה טובה.

כתבה – דינה פלינט, סבתא לנכדה מתוקה, דולה תומכת לידה, דולה אחרי לידה, רפלקסולוגית וליצנית רפואית

את לא רוצה את אמא בחדר הלידה אבל חוששת להישאר ללא תמיכה?
מלאי שאלון התאמת דולה ותוכלי להתחיל להירגע.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג