לא תאמינו מי עשה לי חשק ללדת שוב

מאז שאני דולה, ולאורך השנים בהן אני מלווה לידות, זכיתי ללוות לידות שונות ומגוונות בכל בתי היולדות באיזור השרון והשפלה. לאורך השנים היו שינויים, שיפוצים, פתיחה וסגירה של חדרים טבעיים, וגם שינויי נהלים בהתאם לצרכים שהביעו יולדות עם הזמן.

כשזוג לקראת לידה שואל אותי "איפה ללדת?" אני מבקשת מהם להתחיל ברשימת העדיפויות והרצונות שלהם – זה יכול להיות עניין של תנאים פיזים כמו קרבה, מקלחת או מלונית, וזה יכול להיות עניין של גישה ללידה, אווירה, וסטנדרטים של טיפול באם או ביילוד. בתי היולדות נבדלים זה מזה באופן משמעותי במגוון הקריטריונים. ובכל זאת. כשמדובר בזוג המתכנן לידה טבעית, אני מנסה לסייע להם לבחור בית יולדות שכולל הכל – מרכז לידה טבעית או חדר לידה טבעי הכולל תנאים הדומים ככל האפשר לתנאים בבית מבחינת אביזרים כמו מיטה, אמבטיה, וכו' ובנוסף ואף חשוב מזה – בית יולדות שהגישה המובילה בו הינה גישה הקשובה לצרכי היולדת , התינוק ובן הזוג, ומאפשרת חווית לידה טבעית, מעצימה ובטוחה. לכן שמחתי על ההזדמנות להכיר אפשרות נוספת ללידה טבעית – ולא רחוק כל כך כשהוזמנתי השבוע לסיור במרכז לידה טבעית הדסה עין כרם.
בינינו? עוד לפני שנכנסנו למרכז הלידה התאהבתי.
ננסי, מנהלת מרכז לידה טבעית הדסה, מיילדת כבר 36 שנים ועדיין האהבה למקצוע שלה זורמת לה בדם וניכרת מכל מילה שלה, מכל מבע עיניים, מכל נשימה. עבור ננסי, האפשרות להעניק לאשה היולדת חוויית לידה טובה ומעצימה היא זכות. היא לא מנסה לשכנע אף אחד ללדת לידה טבעית, אך מסבירה בבטחון שעצם הליווי הרציף (המיילדת במרכז הלידה לא מתחלפת לכל אורך הלידה ונשארת צמודה לזוג, גם אם היולדת בחרה לעבור לחדר לידה רגיל ולקבל אפידורל), התקשורת הפתוחה, וכמובן שהתמיכה הפיזית יעניקו ליולדת ולבן זוגה חווית לידה טובה. ובשביל זה הן שם – היא וחברותיה המיילדות המנוסות העובדות במרכז הלידה הטבעית.
ניסיתי להקשות עליה ולשאול – באילו תנוחות הן מאפשרות ליולדת להיות בצירים ובמהלך שלב הלחיצות? האם יש אצלם נוהל "אפס הפרדה" ? האם הרופאים מתערבים במהלך לידה תקינה במרכז הלידה? כמה מלווים יכולים להכנס? האם דולה מתקבלת בברכה? על כל השאלות קיבלתי תשובות מפתיעות, מרגשות ומשביעות רצון: מרכז לידה טבעית הדסה מאפשר לכל יולדת ברמת סיכון נמוכה ללדת בדיוק כפי שהיא רוצה. פשוט נפלא!
ואז נכנסנו למרכז . מרכז לידה טבעית הדסה כולל 2 חדרים לידה טבעיים שמהרגע שנכנסתי אליהם הרגשתי בבית. מיטה זוגית מתכווננת מכוסה במצעים סגולים רגילים, כריות, וילונות, אור מעומעם, חבלים להתלות עליהם וסולמות להישען עליהם, כדור לידה, שרפרף לידה, וכמובן אמבט ג'קוזי. המוניטור הוא כמובן אלחוטי ושאר הציוד הרפואי נסתר מן העין ונמצא שם רק לשעת הצורך. גם כפתור מצוקה שמאפשר לצוות רפואי מחדר הלידה הרגיל הצמוד להגיע תוך שניות מעניק תחושת בטחון – לכל צרה שלא תבוא.

ננסי וקתי – המיילדות המקסימות, ועמן נאווה – אחראית חדר לידה, הדגימו לנו תנוחות אפשריות שונות להתמודדות עם צירים ולידה. מכוונות, מסבירות, מעסות ומלטפות, אפילו שאנחנו לא באמת בלידה. קיבלתי תחושה של חום, בטחון, עיטוף ואהבה. פלא שהרגשתי מלאה באוקסיטוצין ושעלו בי הרהורי כפירה בנוגע לעוד לידה??
אז אני אחשוב על זה, די בטוחה שהתשובה תשאר שלילית. אבל עבורך, המתכננת לידה טבעית ורוצה חוויה טובה – אני חושבת שזוהי אפשרות שכדאי לבדוק.
כמה פרטים טכניים לנוחיותך:
– הכניסה למרכז לידה טבעית הדסה מותנית בהריון תקין ברמת סיכון נמוכה , בהרשמה מראש ובאישור רופא.
– ההרשמה נעשית בסביבות שבוע 35 ומאותו רגע יש קשר רציף עם המיילדת שפגשת לצורכי התייעצויות מידע ועוד.
– השירות כולל ליווי מלא ורציף על ידי מיילדת ללא החלפת מיילדת במהלך המשמרת.
– עלות השירות המלאה נכון להיום 3800 ₪. לחברות מועדון יולדות הדסה עין כרם (ההרשמה ללא תשלום) 3400 ₪. בעת ההרשמה משלמים 500 ₪ והשאר לאחר הלידה.
– כל יולדת מקבלת לילה חינם במלון היולדות הדסה עין כרם.
– ניתן להכניס דולה למרכז לידה טבעית הדסה.
– ניתן לבקש אפס הפרדה וביות מלא (כמובן בהתחשב בבריאות הילוד והאם).
בחרת ללדת במרכז לידה טבעית הדסה? אשמח אם תשתפי אותי בחוויות שלך. (לי ככל הנראה כבר לא יצא…)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג