דולה בלוג – מיכל גולדשטיין

מיכל גולדשטיין

מיכל גולדשטיין - דולה תומכת לידה, רפלקסולוגית ומעסה ומטפלת בגישת BOT

מיכל גולדשטיין, בת 36 נשואה ואמא לדני לתמר. מתגוררת בהוד השרון. רפלקסולוגית בכירה מומחית בטיפול בנשים במעגלי הפריון. מדריכת הכנה ללידה. מטפלת מוסמכת בעיסוי נשים הרות. לווי רגשי לנשים בתקופת ההריון הלידה והאמהות בגישת ה bot.

סיפור דרך

בגיל 23, לאחר שנים לא קלות של חיפוש עצמי שנבע מכך שאיבדתי את אימי לסרטן כילדה, פגשתי את הרפואה המשלימה  ונפתח בפניי עולם של  מודעות וריפוי.

עם השנים כיוונתי את הכשרתי לעולמן של נשים במעגלי הפיריון הריון לידה ואמהות.

בהריון ובלידה שלי, חסרונה של אימי הורגש יותר מאי פעם ודרש ממני התמודדות חדשה ומורכבת שהובילה אותי לעשיה משמעותית בתחום לווי ההריון  והלידה

לפני שילדתי הכרתי את המערך הפיסיולוגי של הלידה על בוריו, ידעתי איך לנשום ומתי, והכרתי את שלבים השונים של הלידה וכל סוגי ההתערבויות הרפואיות אבל מה שלא ידעתי הוא כמה אני חרדה מהאמהות.

אימא שלי נפטרה שהייתי בת 8. יתמות מאם זו המציאות שאני חיה ומתנהלת בה, טוב יותר וטוב פחות, רוב שנות חיי. בתהליך הלידה הארוך והמייגע שעברתי הרגשתי איך הפצע הזה הולך ונפתח וכבר בצירי הלידה  התחלתי לחפש את אימא שלי. במבט לאחור על הלידה ומה שהגיע אחריה, החלקים הפחות מדוברים של האמהות . עייפות תהומית , בדידות , חוסר ביטחון ושאר ירקות .

במציאות הפרטית שלי, אני חיה באמונה שזהו מסע הריפוי הפרטי שלי להבנה , הכרה והכלה של המורכבות והיופי בתקופת חיים משמעותית זו בה נשים נולדות מחדש בתור אמהות.

כיום אני דולה במשרה מלאה , מלווה תהליכים רגשיים סביבי הריון ולידה בגישת bot  שנתנה לי כלים ללווי שלם ותומך בכל החלקים של החוויה . באופן הלווי שלי אני מאפשרת לנשים להיות קשובות לעצמן ולמצוא את המשאבים הקיימים בתוכן ובכך לאפשר לחווית הלידה להיות זמן של התרחבות וריפוי .

אין דרך אחת ללדת ולהוולד , מותר לפחד מהלידה , מותר להיות גם מאושרת ומאוהבת בתינוק החדש וגם מדוכדכת עייפה רעבה ומבולבלת.

אני רואה את עצמי היום כדולה מנוסה עם הרבה כלים לתמוך, להקל ולקדם את התהליך הבריא של הלידה. כשאני מלווה לידה אני נמצאת במרחב מחוץ לזמן ומקום. הנוכחות שלי מלאה וקשובה אך לא מתערבת  לפעמים להיות שם נותן את המענה שהלידה זקוקה לה ולפעמים צעד אחורה מאפשר משהו אחר.

הזוגות שאני מלווה מקבלים ממני מידע , הקשבה , כלים  וטכניקות לעודד לידה טובה, בריאה שמתקדמת בצורה אופטימלית עם או בלי אפידורל או כל התערבות רפואית אחרת. אפשרות ליצירת תקשורת ביניהם לתיאום ציפיות והגדרת הצרכים לקראת הלידה וההורות.

בעשור האחרון מצאתי את מה שלא האמנתי שלעולם אמצא:
הקמתי משפחה שנותנת לי בטחון שלא היה לי בילדותי, הפכתי לאמא ובכך סגרתי מעגל מאד משמעותי ומצאתי מקצוע אשר בו אני מרגישה שאני יכולה להעניק לנשים אחרות.

כל הכתבות והמאמרים שלי