fbpx

בלוג גְּדוּלָּה

דולה זה גְּדוּלָּהלידהפחד מתח וכאב בלידה10 דברים שכדאי לעשות כשמתחילים הצירים

10 דברים שכדאי לעשות כשמתחילים הצירים

מה לעשות כשמתחילים הצירים?

בניגוד לציפייה, לידה בדר"כ לא מתחילה בבת אחת. כשמתחילים הצירים זה יכול להיות מרגש, מלחיץ ומבלבל מאד. אספתי כמה טיפים חשובים שיוכלו לעזור לך, אני בטוחה שלדולה שלך יהיו רעיונות נוספים:

1. שתיה מרובה –

מים, מיצי פירות טבעיים, משקה איזוטוני עם מלחים .
התייבשות וחוסר בנוזלים עשויים להגביר את כאבי הצירים ולכן חשוב להקפיד לשתות – והרבה.

2. מנוחה –

השלב הלטנטי בלידה יכול להיות ארוך ומתיש, במיוחד אם זו לידה ראשונה.אשה שוכבת במיטה על הצד עם מצעים לבנים
לכן, כל עוד אפשר, חשוב להקפיד לנוח ולאגור כוחות. עבור הורים לתינוקות השינה היא מצרך נדיר למדי – אני ממליצה להתחיל לחשוב על זה כבר בתחילת הלידה.

3 .מים –

מקלחות נעימות הן כלי נפלא להתמודדות עם הצירים וקידום הלידה וניתן להיעזר בהן לכל אורך הלידה.
בשלבים בהן הצירים עדיין לא סדירים ניתן להיעזר גם באמבטיה, שתסייע לך להרפות ולאפשר לגוף לנוח או להתקדם בלידה.

4. אוכל –

ארוחות קלות, מזון מלא באנרגיה, שיספקו לגופך כח למסע שלפניו.

5. תנועה ותנועתיות

חשובות מאד לקידום הלידה והתמודדות עם הצירים. החלפת תנוחות, טיול רגוע בשכונה, עליה וירידה במדרגות, סידורים בבית – כל אלה יכולים לסייע לעובר להתברג, אך חשוב שלא להתאמץ ולהעלות את רמות האדרנלין.

6. תזמון צירים –

לא בכפייתיות ובטח לא כל הזמן, אבל מדי זמן מה, ובמיוחד אם את חשה בהבדל בתכיפות או עוצמת הצירים כדאי לתזמן כמה צירים כדי להבין פחות או יותר מה מצבכם, ולא לשכוח לעדכן את הדולה שלכם.

7. נשימה והרפייה –

הלידה שלך קרבה וזה מרגש ומלחיץ, ללא ספק.
אך אם את רוצה שההורמונים יעבדו היטב והלידה תתקדם ברוגע ושלווה חשוב שתנסי להירגע, לנשום נשימות עמוקות, להשתמש בקולות נמוכים, להיעזר בדמיון ובמנטרות חיוביות, ולשחרר ככל האפשר.

8. רומנטיקה –pregnant couple walking hand in hand on the beach)

אוקסיטוצין, הורמון האהבה, לוקח חלק חשוב בתהליך הלידה. על מנת לסייע לו לזרום טוב, כדאי לדאוג לאווירה נעימה ורומנטית : עמעום אורות, מוסיקה רומנטית, סרט מרגש והמון חיבוקים, נשיקות וקוצי מוצי.

9. תנוחות ותחנות –

אם את לא ישנה, חשוב לגוון את התנוחות על מנת לאפשר לעובר התברגות מוצלחת באגן. ישיבה בשירותים (ריקון השלפוחית חשוב גם הוא) , עמידת שש, השענות על הקיר או על בן זוגך ועוד. כדאי שבן הזוג , הדולה, או המלווים האחרים שלך יזכירו לך להחליף תנוחה אחת לחצי שעה בערך.

10. מגע ועיסויים –

ההתמודדות עם הצירים קלה יותר כשיש מי שעוטף, מחבק, מעסה ומחזיק. כדאי להשתתף בקורס הכנה ללידה או להיעזר בדולה – תומכת לידה – על מנת ללמד את בן הזוג שלך כיצד יוכל לתמוך ולסייע לך במהלך הלידה.

מה את חושבת?

לחצי לקבלת תכנית לידה ויזואלית ישר למייל שלך

כתבי לנו

עקבו אחרינו בפייסבוק

Facebook Pagelike Widget

חפשי בקטגוריות:

Call Now Button