שיאצו להשראת וזירוז לידה

שיאצו לזירוז לידה ולהשראת לידה

אחת השאלות שאני נתקלת בהן הכי הרבה, בדר"כ מנשים שלא טיפלתי בהן לאורך ההריון, היא אם אוכל לעשות להן טיפול שיאצו לזירוז הלידה, אם טיפול שיאצו יקדם את הלידה או במילים אחרות – אם הטיפול בשיאצו יתחיל כבר את תהליך הלידה שהן ממתינות לה כל כך.

בדר"כ הן פונות אלי בלחץ ומבקשות טיפול שיאצו לזירוז לידה "דחוף", כי תאריך הלידה המשוער שלהן עבר והלחץ גובר – אצלן וגם מסביבן. נשים הרות המטופלות אצלי לאורך ההריון כבר יודעות את התשובה, אבל עבור אלה שלא – הנה הסבר:
על טיפול השיאצו והשפעתו על תהליך הלידה ועל המושג "זירוז טבעי" שלא באמת קיים.

הטבע, התנועה והחיים

בטבע, דברים קורים בדיוק כמו שהם אמורים לקרות.
העלים נושרים בדיוק בזמן שהם אמורים לנשור, טיפות טל נעות אל האדמה – בדיוק כפי שהן אמורות.
גם תהליך ההריון והלידה מתרחש באופן טבעי. הגוף האנושי בנוי כך שהעובר שלנו יודע בדיוק מתי ולאן ללכת, הגוף שלנו מכוון אותו ודוחף אותו בעוצמה החוצה בדיוק בזמן הנכון עבורו.

אנחנו, לעומת זאת, שוכחים לפעמים את החוכמה הזו של הטבע, שוכחים להאמין בגוף שלנו שידע לנוע בכיוון הנכון ובזמן הנכון…

שיר וולוצקי ברש - שיאצו
שיר וולוצקי ברש – שיאצו

האם אנחנו זוכרות את הכיוון הטבעי ?

החיים בעולם המודרני משפיעים עלינו.
אנחנו לומדות לאורך החיים שאנחנו חייבות להיות חזקות, דומיננטיות ולהוביל. בלידה לעומת זאת אנחנו נדרשות לאיכויות שונות – אנחנו נדרשות לרכות, להכלה ולחמלה.

אנחנו לומדות לאורך החיים לכווץ, להצטמצם, לשמור הכל בפנים – לא להבליט בטעות את הבטן או את האגן. בלידה לעומת זאת אנחנו נדרשות להרפות, לרווח, ולאפשר את התנועה החוצה.

לאורך כל ההריון אנחנו מגינות על העובר שלנו, שומרות ומחזיקות אותו בפנים כך שיוכל להתפתח ולצמוח בסביבה הכי בריאה עבורו. בלידה, לפתע אנחנו נדרשות לוותר על השמירה וההגנה הזו?

זה דורש מאיתנו שינוי תודעתי קיצוני ממצב אחד למצב אחר שהוא כמעט לגמרי מנוגד לו….

רגשות שאך טבעי שנחווה במהלך ההריון כמו פחד, חרדה, אי וודאות וחוסר בטחון – גורמים לנו לאסוף ולהחזיק כלפי מעלה, התגובה הפיזיולוגית של רובנו תהיה לכווץ את האגן ולכן את האנרגיה לחזה ולכתפיים.

חוויות של מתח, תשישות, וחוסר איזון של משאבי האנרגיה שלנו עשויות לגרום לנו לשנות את המנח הטבעי של הגוף ולהוציא מאיזון את מבנה השלד. יציאה מאיזון של מבנה השלד עשויה לייתר שינוי גם במיקום צוואר הרחם ותעלת הלידה מה שעלול לגרום לצירים שאינם אפקטיביים ואינם מקדמים פתיחה.

טיפול שיאצו לקידום לידה

נשים רבות מגיעות אלי לקליניקה לקראת לידה, לקראת או לאחר התאריך המשוער ומבקשות כבר ללדת… הן מבקשות טיפול שיאצו לזירוז לידה, אך אחרי שיחה ומפגש הן מבינות ש"זירוז לידה" אינו מושג נכון. תפקיד השיאצו הוא להניע ולקדם את הלידה.

תפקידי כמטפלת שיאצו הוא לזהות.
לזהות האם לגוף האשה שלפני יש די משאבים? האם הגוף הפיסי באמת מוכן ללידה כמו שהראש מבקש? האם האשה הזו מוכנה להרפות ולשחרר את ההגנה שיצרה על העובר שלה לאורך כל ההריון?

תפקידי כמטפלת שיאצו הוא ללמד.
ללמד ולהזכיר לה את הכוחות שלה, ואת הגמישות הקיימת בתוכה. ללמד אותה באמצעות כלים פשוטים ממצב תודעתי בו היא צריכה לשמור ולהחזיק למצב תודעתי של רפיון ואפשור.

במהלך טיפול השיאצו, אני יוצרת היכרות עם הגוף. אני מקשיבה לצרכים שהוא מעלה, ונותנת לקסם הבריאה להתרחש.
הכיוון הטבעי, הבריא והנכון – כבר קיים בנו, כך בדיוק אנחנו באנו לעולם, וכך יתחילו חיים חדשים – מתוכנו.

שיר וולוצקי ברש Dip.CM. – מטפלת בזן שיאצו (2002) וברפואה סינית  (2004), בוגרת מכללת רידמן לרפואה משלימה ואינטגרטיבית, מתמחה באונקולוגיה ובגניקולוגיה ומרצה וותיקה לשיאצו. טלפון – 050-5333678
לדף הפייסבוק העסקי

רוצה דולה שמתמחה בשיאצו?
מלאי שאלון התאמת דולה ואנו נמצא עבורך את האחת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג