רפלקסולוגיה בהריון ובלידה וכאמצעי להשראת לידה

רפלקסולוגיה בהריון ובלידה

כמה מילים על רפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה  בנויה על ההנחה שבכפות הרגליים מצויים השתקפותם של איברי הגוף ואזוריו השונים. בדרך מופלאה הגוף מאפשר למטפל ברפלקסולוגיה להתבונן, לאבחן ולגרום למטופל/ת לרפא את עצמו/ה, תוך יצירת תנועה של חיים ואיזון בגוף ובנפש.

רפלקסולוגיה היא דרך לטיפול טבעי , נעים מרגיע ומשחרר שמביא לתוצאות מדהימות בעולם הפריון ההריון והלידה. בטיפול הרפלקסולוגי נפתח, דרך כפות הרגליים, שער לריפוי של הגוף את עצמו ויצירת איזון מחודש אנרגטי, רגשי ופיזי.

רפלקסולוגיה בהריון

הריון היא תקופה של שינויים , שיווי המשקל ומערכות היחסים בגוף מצויים בתנועה מתמדת. חלקינו זוהרות ומרגישות נפלא בהריון וחלקינו פחות .
רפלקסולוגיה בהריון מקלה על תופעות כגון עייפות, נדודי שינה, עצירות, צרבות, בחילות, הקאות, קוצר נשימה, כאבי גב וגפיים, לחץ דם גבוה או נמוך,מצב נפשי ירוד ועוד תופעות גופניות ורגשיות המופיעות בהריון.

מטרת הטיפול ברפלקסולגיה בהריון הוא ליצור איזון ותמיכה לריפוי כל המערכות בגוף האם והעובר.
תקופת ההריון היא הזדמנות נהדרת לריפוי,  בזמן  שהגוף מחפש איזון מחודש ומכיל את הקסם הזה של בריאת  חיים בתוכך. טיפול רפלקסולוגיה הינו הזדמנות נפלאה להתחזק , למצוא שקט פנימי ולתמוך בתהליך הבריא של ההריון.

טיפול רפלקסולוגיה מותאם לנשים הרות תומך בתהליך הבריא של  התפתחות ההריון והעובר ומכין בהדרגה את הגוף לקראת הלידה.

רפלקסולוגיה בלידה

איך זה עובד ?

ישנן תאוריות והסברים שונים על הקשרים וערוצי האנרגיה בגוף ומשתקפים בין היתר בכפות הרגליים שלנו. האמת היא שרב הנסתר על הגלוי.
גם כמטפלת ברפלקסולוגיה ותיקה ומנוסה אני מודה שכנראה לא אוכל למצוא את המילים שיסבירו את הפלא הזה. מה שאני יכולה לומר בוודאות , זה עובד !

אחת הסיבות לכך בעיניי היא שאין צורך במילים. הרפלקסולוגיה מאפשרת תקשורת ייחודית ולא מילולית עם הגוף , כזו שיודעת לתת תחושה בסיסית עמוקה ש "הכל בסדר".

קרה לי לא פעם שאישה מגיעה אלי לקליניקה , להכנה ללידה או לווי רגשי לקראת לידה והיא מוצפת ומבולבלת. אני בוחרת  יחד איתה להתחיל מטיפול רפלקסולוגיה, לעיתים ללא מילים. ובכל זאת, במהלך הטיפול היא יכולה להרגיש את עצמה יותר, להרגיש את העובר, להתחבר.

רפלקסולוגיה להשראת לידה ולזירוז לידה

כל אישה שעברה את תאריך הלידה המשוער מכירה את החששות, העייפות הפיזית והלחץ מהסביבה שמציפה בשאלות שמגבירות את המתח והבלבול. דווקא הסטרס הזה עשוי לעכב את הלידה ורפלקסולוגיה היא דרך מצויינת עבורך להרגע.

גורמים שונים בחוויית הלידה כמו כאב הצירים, תחושה של חוסר וודאות, מפגש עם צוות רפואי ודאגה לעובר, עשויים גם הם להפגיש אותנו עם פחד או מתח, במיוחד כאשר עולה צורך רפואי בהשראה או בזירוז הלידה.

כשאנחנו בלחץ, מופעל מנגנון פיזיולוגי של תגובה לסכנה (FIGHT OR FLIGHT). באופן פיזיולוגי, במצב לחץ, זרימת הדם אל הרגליים והידיים מוגברת כדי לאפשר התמודדות עם סכנה . כשאשה במהלך הלידה לחוצה, הגוף יתאמץ לשמור על העובר בפנים כי בחוץ, מבחינתו, מסוכן כרגע.

מסיבות אלה, המפתח להשראת וקידום לידה הוא רגיעה, חיבור ותחושת ביטחון. תחושות אלה ניתן להשיג באמצעות טיפול רפלקסולוגי.

בטיפול רפלקסולוגיה לשם השראת לידה אתחיל דרך איזון והרגעה כללית באמצעות עבודה על אזורים המשפיעים על מערכת העצבים, הפעלת המערכת הפרה-סימפתטית ש"מסמנת" לגוף שהסכנה עברה ולעובר שאפשר כבר לצאת.

בהמשך הטיפול אתמקד בין היתר במערכת ההורמונלית על מנת לעודד הפרשה של אוקסיטוצין ועוד הורמונים שגורמים לרחם להתחיל להתכווץ (מייצרים צירי לידה) וכן בנקודות ההשתקפות של הרחם, האגן ועוד, על מנת להניע את הלידה בצורה נפלאה וטבעית.

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה במהלך הלידה

·       מעודדת את הפרשת ההורמונים שמקדמים את הלידה  – אוקסיטוצין, אנדורפינים ועוד.

·       פותחת את הלב ומערכת הנשימה לקבלת שפע ואהבה .

·       מייצרת תנועה באזור הרחם שמייצר צירים אפקטיביים המעודדים פתיחה של  צוואר הרחם

·       מעודדת שחרור של אנדורפינים להקלה  משמעותית בכאב.

·       מתאימה מאוד גם לנשים עם אפידורל בלידה, הרפלקסולוגיה עובדת גם אם אין תחושה מלאה ברגליים. הרפלקסולוגיה מאוד מקלה על תחושת האלחוש ברגלים  בהשפעת האפידורל, שלפעמים נחווה כלא נעים ומייצר תחושת חוסר שליטה. הרפלקסולוגיה מחזירה נקודתית תחושה לכפות הרגליים ומעניקה תחושת ביטחון.

 

כפות הרגליים שנשאו את השינויים במשקל הגוף ובשיווי המשקל הפיזי והרגשי כל חודשי ההיריון , זקוקות למגע ולתשומת לב.
הרפלקסולוגיה מהווה דרך נפלאה להתפנק ולהתחזק לקראת הלידה, להשראה וזירוז תהליך הלידה ותמיכה בתהליך הלידה הטבעי והבריא לך ולתינוק בדרכו אל העולם.

כתבה מיכל גולדשטיין  – דולה תומכת לידה, רפלקסולוגית ומטפלת בגישת BOT.

רוצה דולה שמתמחה ברפלקסולוגיה?
מלאי שאלון התאמת דולה ואנו נמצא אותה עבורך

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג