עשרת הדברות לאם המיניקה

איך לא תישברי בהנקה

1.     הקשיבי לעצמך, לימדי לדעת מתי טוב לך ומתי לא. לימדי לענות לצרכייך. גם בהקשר של הנקה, ושל אימהות בכלל.

2.     לימדי על הנקה ובעיקר על יתרונות ההנקה כדי שתוכלי לענות תמיד למי שמנסה לרפות את ידייך. לדוגמא, אם תבחרי להניק מעבר לגיל שנה, קראי קצת על יתרונות ההנקה מעבר לגיל זה, כדי שתהיה לך תמיד תשובה בשלוף למי שיאמר לך: "אבל עכשיו אין לחלב שלך שום ערך תזונתי…".

3.     לימדי לסנן מידע, יש נשים שיתנו לך מידע רב ולא מעודכן בנושא הנקה. חמותך יכולה לספר לך מה אחות טיפת חלב שלה אמרה לה. את יכולה לחייך ולומר תודה ולעשות את מה שנכון בשבילך.

4.     אם את מרגישה שאחות טיפת חלב שלך או רופא הילדים שלך או רופא הנשים שלך אינם מעודדים הנקה, את יכולה לשקול להחליף אותם. הם נותנים לך שרות ואת הלקוח שלהם ולא להיפך. למרפאות טיפת חלב בהן יש אחיות שהן גם יועצות הנקה בידקי כאן.

5.     מיצאי לך יועצת הנקה. נסי לפגוש את יועצת ההנקה לפני הלידה, לצורך מפגש הכנה להנקה. צרי קשר עם מספר יועצות ותרגישי אל מי את מתחברת יותר. כך במקרה שתצטרכי אותה לאחר הלידה דחוף, תרגישי נוח להתקשר אליה כאשר את צריכה אותה ולא בזמנים שנראים לך לא מפריעים. כדי לקבל מספרי טלפון של יועצת הנקה קרובה למקום מגורייך את יכולה להיכנס לאתר של איגוד יועצות ההנקה הישראליות כאן.

6.     הנקה לא אמורה לכאוב, יתכן שבתחילת הדרך הפטמות יהיו רגישות (כי אנחנו לא רגילות למגע כל כך רב עם הפטמות שלנו) אבל זו רגישות ולא כאב.כאשר את מניקה וכואב לך, חפשי עזרה כמה שיותר מהר. זו הסיבה ששמור לך הטלפון של יועצת ההנקה – השתמשי בו.

7.     בקשי עזרה רבה ככל האפשר, שיכינו לך אוכל, שיכבסו, שינקו, שיסדרו, שייקחו את הילד הגדול מהגן. נסי שהעזרה לא תכלול מתן בקבוק לתינוק היונק לפני שאת רוצה בכך. יש הרבה עזרה שיכולה להפוך את חייך להרבה יותר קלים גם ללא אותו בקבוק.

8.     אל תסתכלי על השעון. תינוק אמור לינוק כמה שהוא רוצה בזמנים שהוא רוצה. אל תמדדי לו את זמני הארוחות שלו (כמו שאת לא רוצה שיקחו לך את הצלחת באמצע האוכל, גם הוא לא רוצה). אל תמדדי כמה זמן את מניקה, ואל תמדדי כל כמה זמן את מניקה. תניקי וזהו.

9.     הקיפי את עצמך בנשים מניקות, כך תרגישי שאת חלק מקבוצת התמיכה הגדולה של המניקות. תוכלי לספר סיפורים מוזרים על הנקה בלי שאף אחת תפקח עלייך זוג עיניים.

10.  מצאי קבוצת לה לצ'ה באזור מגורייך. כאשר ההנקה כבר הפכה לטבע שני, קבוצת לה לצ'ה בה נפגשות אמהות באזור מגורייך ומדברות על הנקה ומניקות יחד יכולה לעזור מאוד בלשמר את ההרגשה שאני הנורמאלית ולא אלה שאומרים שלהניק אחרי שחוזרים לעבודה זה מטורף. שבי, דברי, תניקי, תחליפי חוויות ומתכונים להנקה טובה. למציאת קבוצת לה לצ'ה מתאימה – בידקי פה.

מאת שרונה נגבי – יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, דולה לאחר לידה, מדריכת ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות ובייבי יוגה, ומטפלת בפרחי באך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג