מה עושה דולה?

מה עושה דולה? היא שאלה אותי .
היא מילאה תכנית לידה ויזואלית והתעניינה בשירותי הדולות של גדולה, אבל לא באמת הבינה מה זה דולה ומה עושה דולה.

האמת? מצאה לה יום לשאול. אחרי שבדיוק חזרתי מלידה, זה בהחלט עורר בי מחשבה ורצון לכתוב את הפוסט הזה….

אשה הרה נשענת על הדולה

אז מה עושה דולה?

קודם כל היא לומדת, והרבה.

נכון, לימודי הדולה אינם לימודים רפואיים או אקדמיים, אבל כדי להיות דולה רוב הדולות מתחילות בקורס דולות שאורכו לפחות כחצי שנה ולומדות מדולות וותיקות ומנוסות ומנשות מקצוע אחרות מהתחום .
לרוב הדולות זה לא מספיק –
חשוב לנו ללמוד עוד ועוד על התהליך הקסום הזה שנקרא לידה על מנת שנוכל להסביר לנשים שאנחנו מלוות ולשותפים שלהן בלידה ולהעביר להם כמה שיותר ידע ואפשרויות בחירה.
חשוב לנו לרכוש עוד ועוד כלים שיסייעו לנו לתמוך בנשים שאנחנו מלוות מבחינה פיזית ורגשית לאורך ההריון, הלידה וההורות הראשונית.

מה עושה דולה עוד? היא מנהלת עסק, או לפחות מנסה

נכון, להיות דולה זו שליחות, אבל על מנת להגיע למצב בו דולה יכולה גם להתפרנס מהשליחות שלה, עליה להשקיע עבודה רבה בשיווק, יצירת קשרים, ניהול דף פייסבוק עסקי ואולי אתר, קבלות וחשבוניות (ידעת, אגב, שהיום אפשר לקבל ברוב קופות החולים החזר על דולה בסל ההריון בביטוח המורחב?), ועוד….
רבות מהדולות, לפחות בשלבים הראשונים, עובדות כדולה במקביל לעבודה יומית נוספת שמספקת להן בסיס כלכלי.

אשה הרה נשענת על פוף והדולה מעסה אותה

דולה אונליין – דולה בכוננות מתמדת

אחד האתגרים הגדולים לדעתי בעבודת הדולה, האתגר שהייתי מוותרת עליו בשמחה אחרי 14 שנים כדולה, הוא הכוננות 24/7.
נכון שזה ממש מתסכל לא לדעת מתי תתחיל הלידה שלך וכמה זמן היא תארך? אז תחשבי על זה שכדולה אני לא מחכה ללידה אחת, אלא לכמה, בתלוי בכמה שאני לוקחת בחודש (במקרה האישי שלי נכון להיום זה 3 לכל היותר, אבל יש דולות שמלוות גם יותר).
כמו שבחודש התשיעי את מקפידה להסתובב עם ת.ז ותיק לידה ברכב – רק ליתר בטחון, תחשבי על דולה שיש לה מחויבויות נוספות, שרוצה לצאת ללילה במלון, או סתם לארוחת ערב עם חברים, ומה עם תיק הדולה?

מה עושה דולה – חוץ מהכוננות?

היכרות מוקדמת ועמוקה

הדולה יוצרת קשר אישי – אתך – היולדת, ועם השותפים שלך ללידה.
הקשר הזה – ההיכרות האינטימית העמוקה –  שנוצר בשלבים מוקדמים של ההריון, מאפשר לדולה להכיר אותך טוב יותר מאנשי המקצוע שיקחו חלק בלידה, ולהיענות לצרכים שלכם – לפעמים עוד לפני שעלו.
בזכות הקשר הזה, אנחנו מגיעים לחדר הלידה כצוות – צוות שכל מטרתו לעטוף אותך ולספק לך חוויית לידה טובה.

קשר ונוכחות רציפה

מרגע שבחרת את הדולה שלך, ולאחר שביססתם את ההיכרות שלכם, את יכולה לדעת שיש לך תמיד למי לפנות.
כדולה אני זמינה לשאלות והתייעצויות ויודעת מתי לתת תשובות ומתי להפנות הלאה לאנשי מקצוע כך שתחושי בטוחה עד מועד הלידה.

עם תחילת תהליך הלידה, תנחה אותך הדולה שלך להיות עמה בקשר טלפוני רציף. כך תוכל הדולה לשאול אותך שאלות מכוונות, להעלות אפשרויות שונות למודעות שלך ושל השותפים שלך, ותוכלו להחליט יחד מתי הזמן הנכון להתקדם לחדר לידה.

בעיני ומנסיוני, יש חשיבות רבה לתמיכה בשלב המיון והקבלה ללידה. לכן אנחנו – הדולות של גדולה – משתדלות להצטרף אליך ולשותפים שלך ללידה כבר בשלב זה. לעתים זה אומר שנגיע מוקדם מדי, ואולי נחזור הביתה , אבל אנחנו מאמינות שזו תמיכה חשובה.

נוכחות רציפה לאורך תהליך הלידה היא אחד היתרונות המשמעותיים והמהותיים בעבודת הדולה ומחקרים מראים כי יש לה השפעה מהותית על חוויית ותוצאות הלידה.
הדולה נמצאת אתך לכל אורך התהליך באופן רצוף (למעט הפסקות אוכל או שירותים) ובזכות זאת יכולה לראות אותך ואת התקדמות התהליך בצורה ברורה וטובה.
גם עבור השותפים שלך ללידה, הנוכחות הרציפה של הדולה יכולה לאפשר שקט ובטחון בכך שיש שם כל הזמן מישהו שנותן מידע, תומך ודואג שלא תהיי לבד.

מידע ותקשורת

שותפים ללידה חוששים בדר"כ, ובצדק, מתחושת חוסר האונים המלווה את התהליך. את הידיעה שאת כואבת ואולי בעיניהם אף סובלת והם לא תמיד יודעים מה קורה, מהן המילים הנאמרות על ידי הצוות הרפואי ואיך הם יכולים להיות לך לעזר.
עבודת הדולה בתוך חדר לידה מאפשרת תקשורת טובה עם הצוות הרפואי, מייצרת אפשרות לקבלת כל המידע הרלוונטי למצבכם כך שתוכלי לעשות בחירות הנכונות לך, ומאפשרת לשותפים ללידה שלך לסייע לך להגיע ללידה הקרובה ככל האפשר לתכנית הלידה שלך – במידה וזה מה שתרצי בזמן אמת.
זאת ועוד – הדולה יכולה לתת כלים משמעותיים לשותפים שלך ללידה כך שיוכלו להיות יעילים ותומכים ולצאת מחוויית הלידה בתחושה טובה גם הם.

תנוחות, נשימות וקולות

אשה הרה נשענת על בן זוגה והדולה מעסה אותה

מתוך נסיונה, ובזכות ההיכרות שלה אתך והנוכחות הרציפה, תוכל הדולה במהלך הלידה להציע לך תנוחות שיוכלו להקל עליך את ההתמודדות עם הצירים או לסייע בתהליך הלידה (כמובן בתיאום עם הצוות המטפל), להציע לך שיטות שונות שיאפשרו לך להסדיר את הנשימה ולהתמודד ביתר קלות עם התהליך ואף לנשום אתך ולהשמיע קולות.
תפקידה של הדולה הוא להציע לך אפשרויות. את כמובן לא חייבת להסכים והדולה לא תיעלב.

מה עושה דולה בלידה – ארגז הכלים ותיק הדולה

בקורס הדולות מקבלות הדולות ארגז כלים בסיסי הכולל בדר"כ כלים המתאימים לחדר לידה מעולם העיסויים, שיאצו, רפלקסולוגיה, שמנים ארומתיים ועוד.
כפי שציינתי קודם, רוב הדולות מרחיבות את ארגז הכלים שלהן באופן שוטף, כך שתוכלי למצוא דולות הנעזרות גם בהומאופתיה, תמציות צמחיות, פרחי באך, דיקור, שיטת "ספינינג בייביס" דמיון מודרך, אימון ללידה, דולות המלוות בשיטת "לידה רכה" או "פשוט ללדת", רייקי, ועוד
הדולה תדע לבחור מה מהכלים רלוונטי בהתאמה לך ולסיטואציה בה את נמצאת.

בתיק הדולה מביאה אתה כל דולה מגוון כלים שיסייעו לה לסייע לך בתהליך.
בלידות טובות וזורמות, אנחנו מסתפקות בעיקר באינטואיציה, תנוחות, עיסויים ונשימות וכמובן בנוכחות רציפה על מנת לסייע לך בחוויה.

מה עושה דולה בלידה עם אפידורל?

מחשבה נפוצה ומוטעית גורסת שדולה מתאימה ללידות טבעיות בלבד. לא רק שזה לא נכון – זה אפילו הפוך. רוב הלידות בארץ הן לידות עם אפידורל ובהתאמה – רוב הלידות שאנחנו מלוות כדולות הם לידות עם אפידורל.
מנסיוני ולתחושתי, דווקא בלידה עם אפידורל, תפקיד הדולה חשוב עוד יותר.
האפידורל אמנם מרגיע את הכאב, אך לעתים – מרגיע גם את קצב הלידה .
תפקיד הדולה בלידה עם אפידורל הוא קודם כל להרגיע אותך ולאפשר לך להמשיך להיות שותפה בתהליך הלידה שלך, ובנוסף להיעזר – בתיאום עם הצוות המטפל – בתנוחות שיקדמו את הלידה ובכלים מעולם הרפואה המשלימה שיסייעו ללידה לזרום בקצב הנכון לה.

מה עושה דולה – אחרי הלידה?

הלידה אינה מסתיימת עם יציאת התינוק.
הדולה שלך שם עבורך – להחזיק לך יד ולנשום אתך עם יציאת השלייה או אם יש צורך בתפרים, לסייע לך עם התינוק החדש, לתמוך בשותפים שלך שבטח מתרגשים מאד, לצלם – אם תרצו, לתת טיפים להנקה ראשונית (יש גם דולות שהן מדריכות הנקה), לתמוך באפס הפרדה אם זה מה שתרצו או להשאר אתך בזמן שהתינוק עובר עם השותף/ה שלך לתינוקיה, לדאוג שתשתי או תאכלי משהו קל ולבדוק שאת מרגישה בטוב באופן כללי. בבתי יולדות בהם זה אפשרי ולאחר לידה ללא משככי כאבים, תוכל הדולה לסייע לך במקלחת ראשונית לאחר אישור הצוות הרפואי.

גם לאחר שהדולה הלכה הביתה, תוכלי להיעזר בה במידת הצורך לשאלות והתייעצויות או סתם שיתופים מלאי הורמונים של אחרי לידה.

שירות הדולה כולל גם מפגש לאחר הלידה.
זהו מפגש שיקבע בתיאום אתכם. בהתאם לצרכיכם יכול לכלול המפגש טיפים והדרכה לשלבי ההורות הראשונית או לחלופין סיכום של תהליך הליווי.

אשה בהריון יושבת ומחייכת והדולה מחבקת אותה מאחור

אז מה עושה דולה?

זה באמת תלוי.

חוויית הלידה היא החוויה שלך. אנחנו שם רק כדי לסייע להפוך אותה לטובה יותר ולכן אנחנו מתאימות את עצמנו ואת מעשינו לאורך התהליך לצרכים ולרצונות שלך ושל השותפים ללידה שלך.

אני מאמינה שיש חשיבות רבה בהתאמת הדולה הנכונה עבורך. זו הסיבה שאם את מחפשת דולה אני מציעה לך שיחת היכרות והתאמה אתי בה אלמד להכיר אותך ואת הצרכים שלך ורק בסופה אציע לך את אחת הדולות הנפלאות של גדולה.

מוכנה לצאת אתנו בדרך לחוויה טובה? צרי אתי קשר.

מחפשת דולה שתבין אותך?
מלאי שאלון התאמת דולה ואנו נמצא את האחת בשבילך

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג