מה אשה צריכה בשביל חוויית לידה טובה?

אנחנו מתכוננות המון ללידה. קוראות באינטרנט ובספרים, מדברות עם חברות, משתתפות בקורס הכנה ללידה, ודואגות לתמיכה מתאימה בלידה, אולי אפילו דולה או מיילדת פרטית.
הרבה מאיתנו מגיעות ללידה עם פנטזיה, תוכנית לידה, סוג של תכנון על איך ייראו הדברים ואיך נרגיש. ברוב רובם של המקרים – הלידה לא ממש מקשיבה לתכנונים שלנו… אז מה אפשר לעשות? מה חשוב שיהיה לך בלידה כדי שבכל זאת החוויה הזו תעבור כחוויה טובה?

בועה תומכת – בן זוג, אמא, חברה או דולה. לא באמת משנה מי. אשה המרגישה עטופה ומוגנת תוכל לאפשר לעצמה להרפות, להורמונים לזרום וללידה להתפתח כפי שהיא אמורה.
קשב – למדנו כבר שעיסויים, נשימות מים ותנוחות הם כלים נפלאים לעזרה בלידה. מה שאנחנו שוכחים לפעמים, זה שאם נהיה קשובים לאשה היולדת , נוכל לדעת בדיוק למה היא זקוקה באותו רגע בלי לנחש, או להתיימר לדעת כי "זה מה שלמדנו בהכנה ללידה".
מילים חיוביות – "אם אין לך משהו טוב להגיד – אל תגיד כלום" – זה כלל נכון בחיים בכלל בעיני, אבל נכון עוד יותר במצב הרגיש כל כך של הלידה. בן זוג, מלווים, מיילדות, רופאים – חשוב מאד שכל אחד ואחד מהם יקפיד על המילים הנאמרות ליד היולדת. מילים קשות ומחלישות יכולות לפגוע, להחליש ולהרוס את חוויית הלידה. מילים מחזקות ומעצימות יכולות לבנות חוויה נפלאה.
אמונה – כל אחד זקוק בחיים למישהו שיאמין בו. בלידה אנחנו זקוקות לכמה שיותר אמונה – מכל מי שנמצא מסביבנו, כך שנוכל להאמין בעצמנו ובעובר שלנו. הקיפי עצמך במלווים ובחרי מיילדת שמאמינה בלידה שלך.
בטחון – תחושת הבטחון במהלך הלידה משתנה עבור נשים שונות במרחבים שונים. אחת תרגיש בטוחה ומוגנת בסביבה הביתית שלה, בלי ריחות מראות ואנשים זרים מסביב, בעוד שאחרת תרגיש בטוחה יותר בבית היולדות, כשמסביבה צוות ומכשור רפואי – על כל צרה שלא תבוא. נסי לחשוב מראש, וגם בזמן אמת, איפה מרגיש לך בטוח יותר. גם אם המצב מחייב מעבר לבית החולים למרות שבטוח לך יותר בבית אפשר ליצור אווירה ביתית בבית החולים באמצעים שונים כמו מוסיקה, נרות ריחניים ועוד.
אפשרות להתנתק ולהרפות – כן… כולנו קונטרול פריקיות ומתקשות לשחרר. אבל מה לעשות שכדי שהלידה תתרחש אנחנו חייבות להרפות? אצל חלקנו זה יקרה לבד… עם נשימות, דמיון מודרך, אולי כיסוי על העיניים ואזניות עם מוסיקה. אחרות יזדקקו לחצי כוס יין (כדאי לקבל אישור רופא קודם) ואחרות יזדקקו למשהו חזק יותר כמו פטידין (טשטוש) או אפידורל. התוצאה הסופית זהה בכל האפשרויות: גוף רפוי שמאפשר ללידה להתקדם.
אני יולדת ולא חולה – נכון, רוב הלידות מתרחשות עדיין בבתי חולים, והסביבה בסה"כ דומה למדי למחלקות האחרות, אבל זה לא אומר שחייבים ישר לעלות על המיטה, זה לא אומר שהפלורסנטים בחדר חייבים לדלוק וזה לא אומר שחייבים ללבוש בגדי בית חולים כל עוד אין פרוצדורות רפואיות.
תקשורת בגובה העיניים – כשהצוות הרפואי שלך נגיש וזמין, מסביר לך את כל האפשרויות ונותן לך את אפשרויות הבחירה, זה מאפשר לך לשלוט בחוויית הלידה שלך. אם הם עסוקים מדי או שוכחים זכותכם המלאה לבקש הסברים ולשאול שאלות. אני מבטיחה שתקבלו תשובות .

יש לך טיפים נוספים? משהו ממה שכתבתי עבד עבורך? אשמח אם תשתפי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג