תמיכה בלידה – 10 דולה_טיפ שיעזרו לך לתמוך בה בלידה

בן זוג, אמא, חברה או דולה חדשה – התבקשת ללוות אשה בלידה? אני מקווה שברור לך לאיזה כבוד זכית. לתמיכה בלידה השפעה רבה על התקדמות הלידה ועל החווייה של היולדת, אותה היא תזכור כל חייה. הנה 10 טיפים שיסייעו לך לתמוך ביולדת בצורה המוצלחת ביותר.

דולה_טיפ #1 : להבין מהו באמת תפקידך
חשוב להבין שהסיבה לכך שאשה מבקשת תמיכה בלידה היא שהיא רוצה מישהו שיהיה אתה בזמן שהיא פגיעה וזקוקה לתמיכה. היא לא זקוקה לעוד אדם שיתרגש מהתינוק הטרי, אלא לאדם שיציע לה תמיכה ונוחות לכל אורך הלידה.

דולה_טיפ #2 : יצירת תוכנית לידה ותאום ציפיות
זוגות רבים מכינים תכנית לידה לקראת הלידה. בכל מקרה, חשוב לשבת עם האשה לקראת הלידה. לשמוע על הפנטזיות שלה, על התוכניות שלה, ועל הפחדים שלה. לברר אתה מה היא באמת רוצה, מהם הדברים שבאמת חשובים לה ולהבין הכל ללא שיפוטיות. זו הלידה שלה ומטרתך לתמוך בה ולסייע לה לחוות אותה כמו שהיא רוצה.

דולה_טיפ #3 : להציע עידוד ולא רק סימפתיה
למילים ומעשים בלידה השפעה עצומה. ההבדל בין "אוי כואב לך, מסכנה שלי, אולי נקרא לרופא המרדים" לבין "את מתמודדת כל כך יפה עם הצירים… נראה שהלידה מתקדמת" הוא משמעותי מאד ויכול להשפיע על האשה היולדת ועל הבחירות שלה במהלך הלידה.

דולה_טיפ #4 : השתתפות בקורס הכנה ללידה
השתתפות בקורס הכנה ללידה היא משמעותית לאשה היולדת וגם למלווים בלידה. הכנסו לקרוא עוד על קורס הכנה ללידה והאפשרויות השונות.

דולה_טיפ #5 : לדעת מתי לקחת מנוחה
לידה יכולה להיות תהליך ארוך ומתיש, גם עבור המלווים בלידה. עבודה פיזית, מאמץ רגשי ומתח גדול עשויים לגרום לכל אחד להזדקק לקצת אוויר. אם הקושי עוטף אותך, חשוב לאפשר לעצמך מנוחה, כמה דקות לאוויר, לאכול משהו ולשוב בכוחות חדשים ולזכור שלעתים משב אוויר רענן יכול לעשות שינוי נפלא גם בלידה.

דולה_טיפ #6: להסתכל בפנים שלה
הפנים של אשה במהלך הלידה יכולים לתת למלווים שלה סימנים מצויינים לגבי מה היא צריכה: אם השפתיים שלה יבשות, או שהיא מלקקת אותן, ייתכן שהיא צמאה. אפשר להציע לה כוס קטנה עם קשית או בקבוק ספורט. אין אפילו צורך לשאול אותה אלא פשוט להגיש לה את הבקבוק בין הצירים ולראות אם היא תקח או לא. מבט נוסף בפניה יוכל לסייע לך לראות אם היא נושמת היטב. אם לא – זוהי הזדמנות מצויינת לנשום אתה ולסייע בכך ליולדת וגם לעובר.אם היא מזיעה , מגבת קטנה רטובה תוכל להקל עליה. יש לשים לב כמובן לא להפריע לה במהלך הצירים עצמם.

דולה_טיפ #7: לשים לב לשפת הגוף שלה
מתח הוא תופעה טבעית הקשורה לכאב. תוצאה טבעית של המתח הזה ניכרת לעתים קרובות באשה היולדת: המתח עשוי להצטבר בכתפיה, בלסת, בידיים וברגליים. ניתן לסייע לה להפחית אותו באמצעות עיסוי, הנחייה עדינה ואפשרויות נוספות עליהן תוכלו לקרוא פה – פחד, מתח וכאב בלידה.

דולה_טיפ #8 : לסייע לה לשמור על האווירה
אורות מעומעמים, נרות ריחניים, מוסיקה, אווירה שקטה, ומינימום הפרעות יכולים לסייע לאשה בלידה להפריש אנדורפינים ולהפחית מהמתח. אחד התפקידים החשובים עבור המלווה בלידה הוא לשמור על האווירה הזו לאורך כל הלידה.

דולה_טיפ #9: להזכיר לה את נקודות החוזקה שלה
… בשיחות שלפני הלידה, חפשו ביחד את הדברים שיוכלו לסייע לה ברגעים הקשים בלידה: מנטרות מחזקות, תמונות, שירים
בכל אלה אפשר להיעזר בשעת משבר בלידה. תפקיד המלווה בלידה הוא לשלוף אותם בעתות הקושי…

דולה_טיפ #10 : להמשיך לתמוך בה גם לאחר שהתינוק נולד
לאחר הלידה, הרבה מתשומת הלב מופנית לתינוק הטרי. חשוב לזכור שהיולדת עדיין צריכה ללדת את השלייה ואולי יש גם צורך לתפרים באיזור הפרינאום. בכלל, יתכן והיולדת מותשת, או בהלם ובכלל…. היא זקוקה למישהו לצידה – ללטף אותה, לעזור לה לנשום, ולתת לה לשתות או לאכול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג