fbpx

בלוג גְּדוּלָּה

דולה זה גְּדוּלָּהדולה טיפ אונלייןתזונה בהריון – מה מותר לאכול בהריון

תזונה בהריון – מה מותר לאכול בהריון

ענת הרנוי - דולה תומכת לידה 27 בדצמבר 2017 0 תגובות 1

את בהריון? מזל טוב ! בואי נדבר קצת על תזונה נכונה בהריון :

תזונה בריאה ונכונה המכילה את כל אבות המזון היא בסיס חשוב מאוד לחיים בריאים במיוחד בזמן ההריון שאז הרחם מתארגנת להתפתחות העובר בתוכה , להתפתחות השיליה ומתגברת אספקת הדם. תזונה נכונה בהריון יכולה להשפיע על התפתחות תקינה של העובר ולשמור על בריאות האם. לכן בזמן ההריון חשוב להקפיד על אכילת מזון מגוון ובריא ובתפריט היומי רצוי לכלול מזונות מכל קבוצות המזון .

מה מותר לאכול בהריון :

דגנים :

רצוי מאוד לאכול דגנים מלאים כגון : חיטה מלאה – לחם מחיטה מלאה , פסטה מחיטה מלאה , קוסקוס מלא , גריסי פנינה, שיבולת שועל ,קינואה וכוסמת .

ירקות :

מומלץ לאכול מכל הירקות שנמצאים בשווקים . ההמלצה היא לאכול לפחות 4 מנות של ירקות ביום חשוב לאכול ירקות בצבעים שונים .

פירות :

מומלץ לאכול 2-4 מנות של פרי ביום ממגוון הפירות שבשווקים וגם פה כמו בירקות מומלץ לגוון בצבעים של הפירות

מזונות עשירים בחלבונים :

יוגורט , חלב , גבינות מפוסטרות , לבן – כל אלה רצוי שיהיו דלי שומן .

ביצים מבושלות היטב או מטוגנות , קטניות (שעועית , גרגירי חומוס , פול –יש לבדוק רגישות וכיו"ב)

מאכל מצויין שמהווה מנת חלבון מעולה זה המג'דרה (אורז עם עדשים) .

בשר ועוף מבושלים ו/או צלויים היטב

דגים – מומלץ על 2 מנות דג בשבוע – יש לבדוק היטב איזה דגים רצוי לאכול שכן יש דגים המכילים כמות גדולה של כספית ואסורים לאכילה בזמן ההריון .

כמו כן אסור לאכול דגים נאים , מותר אך ורק דגים שבושלו היטב !

מזונות עשירים בשומן:

אבוקדו , טחינה , זיתים , שמן זית , שמן קנולה , אגוזים וזרעים לא קלויים ולא מלוחים עדיף בצורתם הטבעית .

למה חשוב לשים לב?

חומוס :

ניתן לאכול ממרח חומוס שהוכן בבית ואינו מכיל חומרים משמרים . יש לאחסן את החומוס במקרר מיד בתום ההכנה ולאכול אותו תוך יומיים ! אם נשאר כעבור יומיים יש לזרוק .

סושי :

ניתן לאכול סושי בחוץ אך ורק אם הוכן במקום טבעוני (צמחוני זה לא מספיק ) ו/או להכין סושי טבעוני בבית .

המלצות נוספות:

מומלץ אכול ארוחות מסודרות במשך היום :3 ארוחות עיקריות ו 2-3 ארוחות ביניים/קטנות .

בכל ארוחה רצוי לשלב מזונות לפחות מ-3 קבוצות מזון כדי להגיע לתזונה מאוזנת במשך היום .

נשים רבות סובלות מצרבת ובחילות , הפרדה חלקית לפחות של אוכל משתיה ו/או אכילת מזון יבש כמו צנימים והימנעות משתיה של משקאות מוגזים ואוכל שמן ומטוגן עשויים לעזור ולהשפיע לטובה

שתיה :

שתיית מים היא המומלצת ביותר ורצוי להרבות בה .

קפה –מי שרגילה לשתות קפה  יכולה להמשיך בהרגל זה עד 1-3 כוסות קפה ביום , יחד עם זאת חשוב לדעת שלא רצוי להפריז בשתיית קפאין שכן הקפאין עובר שליה וידוע שיש לו השפעה על העובר .

 

כל ההמלצות הנ"ל מתייחסות לנשים הרות בריאות .אם קיימת בעיה רפואית יש להתייעץ עם רופא הנשים ודיאטנית

מה את חושבת?

לחצי לקבלת תכנית לידה ויזואלית ישר למייל שלך

כתבי לנו

עקבו אחרינו בפייסבוק

Facebook Pagelike Widget

חפשי בקטגוריות:

Call Now Button