בלוג גְּדוּלָּה

פילאטיס בהיריון ולקראת לידה

פילאטיס בהיריון ולקראת לידה

לי סלע פיזיותרפיסטית לשיקום רצפת האגן

ההיריון מהווה תקופה מרגשת ומשמחת, מלאה בשינויים טובים וגם כאלו שאינם כל כך נעימים כמו למשל עלייה במשקל, כאבים שונים ומשונים, שינוי נקודת שיווי המשקל של הגוף והורמונים שמשתנים ללא הפסק.

כאבים ותסמינים נפוצים במהלך ההיריוןפילאטיס בהריון לי סלע

  • כאבים בצוואר ובגב העליון- בדרך כלל במהלך ההיריון החזה גדל וכבד יותר. בעקבות כך, הכתפיים נוטות להיסגר יותר פנימה והגב העליון נושא יותר עומס ולחץ, שמוביל לכאב.
  • כאבים באגן- עם השינוי בעצמות האגן, אזור האגן כולו הופך לגמיש ותנועתי, ושרירי רצפת האגן נחלשים ונמתחים. כל אלו עלולים להביא לרגישות וכאבים ולעתים אף להתפתחות כאבי אגן שונים המיוחסים לתופעה הנקראת סימפיזיוליזיס.
  • כאבים בגב התחתון- כשהבטן גדלה, היציבה של הגוף משתנה והקשת המותנית גדלה. לעתים רבות דפוס שינוי זה מביא להגדלת הלחצים וכאבים בגב ובאגן לאורך היום ואף בשינה.
  • נפיחות- בצקות ברגליים ולעתים גם באזור המפשעה נפוצות בהיריון כחלק מהעלייה במשקל והצטברות נוזלים, ועוד יותר בעונת הקיץ.

פילאטיס בהיריון והתמודדות עם השינויים הללו

ניתן לבצע פילאטיס בהיריון, לאורך כל שלביו, כל עוד מדובר בתרגול המותאם להיריון וכאשר ההיריון תקין ואין מניעה רפואית (לפי ההנחיות הרשמיות מטעם ה-ACOG).
גם אם לא התאמנת בפילאטיס בעבר, תוכלי להתחיל להתאמן בפילאטיס בהיריון, כמובן עם הדרכה מותאמת ומקצועית.

אימון גופני ככלל ובפרט פילאטיס מזרן מותאם להיריון, יכול להקל על הגוף ועל השינויים עמם הוא מתמודד. האימון כולל תשומת לב לנשימה, עבודה על גמישות, חיזוק שרירים ותנועתיות הנדרשים כל כך לאישה בהיריון.
בהדרכה מוקפדת, ניתן לדייק את התרגילים בכל שלב ושלב בהיריון למצב הגופני ולצורך האישי.
אימון פילאטיס בהיריון עוזר לגוף בהתמודדות עם השינויים הרבים ועוזר בהפחתת עומס, לחצים וכאבים.
בנוסף, התנועתיות והחיזוק עוזרים לגוף להכין עצמו לקראת הלידה ומקלים על ההתאוששות שאחריה.

פילאטיס בהיריון – תנוחות ותרגילים מומלצים

באימון פילאטיס מזרן בהיריון יכולות להיכלל תנוחות רבות כגון עמידה על הברכיים, ישיבה, עמידת שש, כריעה, שכיבה על הצד ועוד.לי סלע פילאטיס
בשליש השני והשלישי, מומלץ להתאמן בתנוחות זקופות יותר ולא להישאר בתנוחות שכיבה על הגב זמן ממושך לשם שמירה על זרימת דם תקינה לעובר.

ניתן להשתמש באביזרים שונים במהלך האימון כמו גומיה, גליל, משקולות וכדור שמאפשרים עניין וגיוון במהלך האימון והופכים אותו למאתגר יותר.
קשה קצת? אין מה לחשוש. מותר לבצע מאמץ קל עד בינוני באימון גם במהלך ההיריון.

אתן מוזמנות להתאמן, להתחזק, להקל על הגוף ולהירגע, כמובן באופן בטיחותי ועם הדרכה מקצועית.

הכותבת היא לי סלע- מדריכת פילאטיס, פיזיותרפיסטית לרצפת האגן, מרצה ומדריכת הכנה ללידה.
לי היא בעלת קליניקה וסטודיו "אוּמא" ברמת השרון

סטודיו "אומא" כולל צוות מקצועי של נשות מקצוע בתחום פיזיותרפיה לרצפת האגן, ופילאטיס פרטני וקבוצתי לבריאות האישה.

www.leesela.co.il
www.facebook.com/lee.sela.physiotherapy/
ליצירת קשר : 054-5525549 , uma@leesela.co.il

רוצה להכיר ולתרגל תנוחות ללידה כדי להיות מוכנה?
מלאי שאלון התאמת דולה ונחזור אליך בהקדם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג

Call Now Button