מריחואנה רפואית בהריון ובלידה

מריחואנה רפואית בהריון ובלידה.

מריחואנה רפואית ואיכות החיים שלי

נחשפתי לשמוש במריחואנה רפואית לאחר שאובחנתי כחולת פיברומיאלגיה (דאבת שרירים).

אחרי שנים של כאבים אין סופיים שהפכו אותי מאשה צעירה וחיונית לחולה ועייפה, ותרופות שלא עזרו, קיבלתי לראשונה מרשם למריחואנה רפואית. למרות החשש והפחד ניסיתי וגיליתי הקלה משמעותית בכאב – סופסוף הצלחתי לישון.

מריחואנה רפואית בהריון ובלידה ואני כדולה

עם השיפור באיכות החיים, התפניתי לחשוב על העתיד שלי.

בחרתי להגשים חלום וללמוד להיות דולה.

במהלך הקורס למדתי המון על חוויית ההריון והלידה ועל ההתמודדות עם הכאב בלידה, כך שרק טבעי שבחרתי לכתוב את עבודת הסיום שלי בקורס דולות על השימוש במריחואנה במהלך ההריון – להקלה על כאבים ובחילות ובמהלך הלידה – להקלה על ההתמודדות עם הצירים והתהליך.

מהי מריחואנה רפואית?

לתפרחת  צמח קנאביס נקבי (הידוע גם בשם "מריחואנה") ישנן סגולות רפואיות מיוחדות המוכרות כבר בהסטוריה וכמובן גם היום ברפואה המודרנית.

מחקרים רבים פורסמו בשנים האחרונות ומתארים השפעות מגוונות ומיטיבות לשימוש במריחואנה וביניהן הרגעה, תאבון, שיפור איכות השנה, העלאת מצב רוח, הקלה בבחילות והקאות, הרפיית השרירים, הקלה בכאב ועוד.

לאור כל אלה ניתן להבין בקלות מדוע הפך השימוש במריחואנה רפואית לנפוץ לטיפול במגוון מחלות כולל מחלות כרוניות.

מריחואנה רפואית בהיריון

למרות שבארץ השימוש במריחואנה במהלך ההריון אינו חוקי ונחשב לטאבו, יש נשים שבחרו להשתמש במריחואנה רפואית בהריון ומצאו שיפור משמעותי בעקבות כך במגוון תופעות.

מריחואנה רפואית והקלה על בחילות בהריון

עבור נשים הסובלות מהקאות יותר (היפרמיסיס גרבידום בשפה הרפואית) – מצב העלול להביא להתייבשות ואשפוז, רוב התרופות הקיימות אינן מספקות מענה יעיל או נושאות עמן תופעות לוואי.

נמצא כי טיפול בנשים אלה באמצעות מריחואנה רפואית עשוי להיות בטוח יותר מטיפול בתרופות כימיות. הדרך המומלצת עבורן היא לאכול את המריחואנה בצורת עוגיה או מאפה .

יתרונות השימוש במריחואנה רפואית בהריון

יש רופאים המאמינים כי יתרונות השימוש במריחואנה במהלך ההריון עולים על הסיכונים. באמצעות שימוש במכשיר אידוי המכיל מריחואנה מחוממת לטמפרטורה גבוהה במיוחד, במקום החדרת עשן לריאות ניתן לטפל בבחילות הבוקר, להשיב את התיאבון ולהוריד את רמת החרדה של האשה בהריון.

הסיכונים הכרוכים בשימוש במריחואנה רפואית בהריוןman-smoking-near-pregnant-woma

סיכון משמעותי וברור הינו העובדה ששאיפה עשן סיגריות וצריכת טבק אינה בריאה במהלך ההריון ולכן אידוי החומר בטוח ויעיל יותר בהשוואה לצריכה אוראלית.

מעבר לזה המחקרים אודות הסכנות בשימוש במריחואנה רפואית בהריון אמנם ישנים אך מציינים סיכון מודבר ללידה פג וירידה במשקל.

ההחלטה על שימוש במריחואנה רפואית בהריון

צריכה להיות החלטה משותפת עם הרופא המטפל תוך הבנת האפשרויות השונות, היתרונות והחסרונות.

מריחואנה רפואית בתהליך הלידה

מדיווחים של משתמשות מריחואנה רפואית שנעזרו במריחואנה רפואית בלידה, נראה כי גם בתהליך הלידה למריחואנה הניטלת על ידי אשה המורגלת בשימוש בה השפעה מרגיעה המקלה על תהליך ההתמודדות עם הצירים.

כדולה – תומכת לידה, הייתי שמחה לראות מחקרים נוספים שישנו את הטאבו הקיים ויאפשרו שימוש מושכל ומפוקח שיאפשר התמודדות בריאה עם חוויית הלידה ללא צורך במשככי כאב כימיים כדוגמת פטידין פנרגן ואפידורל.

 

מתוך עבודת הסיום שכתבה גבי קוליוק לקורס דולות אמא אדמה

מתוך האתר – קנביס רפואי כל המידע על מריחואנה רפואי בישראל

למחקר המלא: https://thepulse.co.il/19102-2016-03-12-12-18-31

רוצה לקבל עוד טיפים מדולות ונשות מקצוע?
כנסי לאפליקציית "גדולה אונליין" ותהני מידע, כלים ותמיכה בהריון, בלידה ובהורות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג