חזרה לעבודה לאחר הלידה

בין הנקות או האכלות תכופות, לרגישות בשדיים, לרכבת ההרים ההורמונלית, חופשת לידה אינה שם נכון עבור השבועות הראשונים לאחר הלידה עבור אף אשה.

זה מסובך מספיק עבור אמהות שיכולות לאפשר לעצמן להשאר בבית יותר מבחינה כלכלית, ואפילו מסובך יותר עבור נשות קריירה עצמאיות או שכירות שאין בידן ברירה אלא לחזור לעבודה לאחר 14 שבועות או עוד קודם לכן – מסיבות עסקיות או כלכליות.

החזרה לעבודה, מלווה בעול האמהות החדש, אינה פשוטה.
עבור אמהות מסויימות, לאחר התשלום למטפלת כמעט לא נשאר כלום מהמשכורת. הדאגה והגעגוע לתינוק, הצורך לשלב שאיבות מצד אחד ומצד שני – לחזור למירוץ, ולהיראות מצויין כרגיל – כל אלה גורמים לעתים לאמהות טריות לתהות האם הן באמת במקום הנכון? האם הקריירה שבנו לעצמן היא באמת המקום המתאים להן? האם נכון להן יותר לשנות כיוון? או אולי להשאר בבית עם התינוק עוד קצת?

על מנת להקל את החזרה הראשונית לעבודה, אספתי כמה טיפים מבעלות נסיון:

1. בחרי מטפלת, משפחתון, או פעוטון שבדקת היטב וקיבלת עליהם המלצות. כדאי להתחיל את תהליך ההיכרות וההסתגלות בהדרגה, לפני החזרה לעבודה, על מנת להקל על התינוק, על הצוות המטפל, ועל יסוריי המצפון שלך.
2. את ההדרגתיות תוכלי לנצל לזמן איכות לקראת החזרה לעבודה – תספורת, רכישת בגדים, וסידורים נוספים שיסייעו לך להרגיש שחזרת לעולם בני האנוש.
3. חזרה מדורגת לעבודה: אחרי זמן ארוך מחוץ לעניינים, הרבה יותר פשוט לחזור בהדרגה – אם אפשר, נסי לחזור לעבודה קצת לפני חג, או לקראת סוף השבוע, ואפשרי לעצמך ולבית כולו הסתגלות הדרגתית.
4. תינוקות שנכנסים לראשונה למסגרת בה יש ילדים אחרים, חולים בדר"כ די הרבה. לכן, חשוב לדאוג שיהיה לך גיבוי לטיפול בתינוק (ימי המחלה שלכם בדר"כ לא יספיקו) , גם למקרה שהמטפלת נדבקה…
5. הכינו לוח זמנים מאורגן מראש לפני כל שבוע : מי לוקח לגן, מי מחזיר, מי הולך לטיפת חלב, ומתי סבתא באה לביקור. אל תשכחו להשאיר מדי פעם איזה חלון קטן לזמן איכות זוגי.
6. ודאו מראש כל ערב שכל הציוד לתינוק מוכן עבור המטפלת/ המשפחתון , עם חפצי המעבר האהובים, מוצצים נוספים, וכו'. הכיני רשימה מסודרת ותלי על המקרר על מנת לא לשכוח כלום בבוקר.
7. בין עבודה לתינוק טרי אין יותר מדי זמן לבשל, ולפעמים גם לא לאכול. כדאי להכין מראש בסוף השבוע אוכל ולתכנן מראש זמן שבו מכינים אוכל… דווקא כשעמוס יש חשיבות יתרה לאוכל מזין בריא ומנחם.
8. כשיש תינוק כבר לא פשוט להישאר עוד קצת בעבודה … נסי לייעל את העבודה – פחות הפסקות סיגריה, פחות שיחות ליד בר המים, הרבה פחות זמן פייסבוק ושיטוט חופשי ברשת – יש לך הרבה למה לחזור…
9. אם את מתכננת להמשיך לשאוב חלב עבור התינוק , כדאי להצטייד מראש במשאבת חלב טובה , ועדיף דו צדדית שתחסוך לך זמן. כדאי לברר מראש היכן תוכלי לשאוב בפרטיות בעבודה והיכן ניתן לאחסן את החלב השאוב ולהצטייד מראש בכל הבקבוקים, שקיות סטריליות, ציידנית, קרח וכו'.
10. אם למטפלת אין יותר מדי ילדים לדאוג להם, אפשר לקבוע , לפחות בתחילת הדרך, שעה קבועה ביום בה היא יכולה להתקשר ולהראות לך את הקטנטן בשיחת וידאו. לכולנו יש היום טלפון חכם, ויסוריי המצפון והגעגועים יוכלו לנוח עוד קצת…
11. קחי לך זמן להסתגל לחזרה לעבודה – נוחי הרבה, שני כשאפשר, ואל תשפטי את עצמך בחומרה. בהמשך תוכלי להחליט האם מתאים לך להמשיך כך או שאולי תרצי לשנות את אופי או שעות המשרה.
בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג