דולה לאמא יחידנית

בעידן של ימינו אנחנו מוצאים יותר ויותר נשים שבחרו להביא לעולם ילד ללא בן זוג.

הסיבות הן שונות ומשתנות מאחת לאחת אבל התוצאה היא אותה תוצאה.  נשים שבוחרות לעבור לבדן את המסע המופלא הזה של ההריון וללדת לבד.

בשנים הקדומות, לאישה שהיתה לבדה  (הסיבות היו שונות כמובן), היתה תמיכה נשית של השבט שבו היא נמצאה, נשים שהקיפו  אותה – זקנות השבט אם נרצה לקרוא להן ככה, שייעצו, עזרו, ניחמו, ליוו ועטפו.

בזמנים המודרניים אנחנו מנותקות מה"שבט" שלנו ורק בשנים האחרונות מתחילות לחפש ולגלות את כח העוצמה הנשית שטמונה בכל אחת מאיתנו, אם במודע או בלא מודע.

להיות אמא יחידנית

להיות אמא יחידנית או אמא חד הורית זה אומנם יכול להבהיל, אך טמון בזה הרבה כח.

בין אם בחרת להביא ילד לעולם ללא בן/בת זוג ובין אם התוכנית המקורית שלך היתה להביא אותו לחיק משפחה אבל משהו השתבש בדרך.

לנשים רבות שהן אמא יחידנית או חד הורית יש הרגשה ומן רצון פנימי של להצליח לבד ולהראות לעולם שגם את יכולה, אבל אם נסתכל לרגע על החיים השבטיים נגלה שאין שום דבר פסול בלהעזר בעוצמה של הנשים מסביבך ולא לנסות להוכיח לאף אחד דבר.

דולה לאמא יחידנית

דולה תומכת לידה היא סוג של תחליף לעולם השבטי שהיה פעם. היא נמצאת שם בשבילך ויחד אתן בוחנות ובודקות איזה ליווי מתאים לך. מכיוון שכל פסיעה במסע הזה מבחוץ היא בד"כ מסע של שניים ( קורס הכנה ללידה, סיור בבית היולדות, בדיקות חשובות לאורך הדרך ההתמודדות הרגשית והתמיכה ) ברגעים אלו את עלולה להרגיש בחוסר ולבקש לעצמך מישהו שילווה אותך ויהיה שם בשבילך.

ולכן הייתי ממליצה להיעזר בשרותי דולה בכלל או דולה שמתמחה בליווי אמהות יחידניות או חד הוריות, כזו שעברה דבר או שניים בדרך, ראתה ליוותה ייעצה ותמכה. מישהי שתהייה לצידך ותתמוך בך גם מרחוק, שתדעי שאפשר לפעמים לשתף מישהו באמצע הלילה במה שעובר עליך, או שמישהו יהיה לידך כשאת זקוקה לכך.

לעיתים ברגע הלידה פתאום נופלים האסימונים והמחשובת מגיעות ואיתם חרדות וכאבים נפשיים. אם תדעי שלצידך נמצאת תומכת הלידה שלך שבה את בוטחת ועליה את סומכת, שאין שם מטענים ומשקעים נפשיים והכל נקי, תוכלי להוציא את מה שעל ליבך בלי חשש ובעזרת זה לעזור לך לנקות את המחשבות הללו ולקדם את תהליך הלידה.

מהי דולה?

דולה היא אשת מקצוע, תומכת לידה שנמצאת שם בשבילך לאורך הדרך. דולה שמלווה יחידניות יכולה להתאים איתך את המענה לצרכים הספציפיים שלך. המטרה שלה היא ליצור איתך חווית לידה טובה במקום שהוא לא ודאי ושום דבר הוא לא בטוח. לתת לך ידע על כל שלב בדרך ולפרוס בבפנייך את האופציות השונות. לתת לך את אפשרות הבחירה מתוך ידע ושליטה ולא מתוך חוסר אונים ופחד.

כח נשי ביחד

אנחנו הנשים ניחנו בהמון כח ועוצמה וחשוב לדעת להבין את זה ולהשתמש בכוח היחד שלנו. בסופו של דבר מדובר בחיבור בין נשים ובכימיה ביניהן.

לכן חשוב להיפגש למפגש היכרות לראות מי האדם שעומד מולך, אם יש חיבור ביניכן אם זו מישהי שנעים לך ונוח לך במחיצתה ובמידה וכן להמשיך את התהליך.

על מנת שתוכלי להניח את ראשך וכתפייך בביטחה לסמוך עליה ולתת לדולה ללוות אותך. אני מאוד מאמינה באינטואציה ובהרגשת בטן, ולרוב כשפגשת בה, תדעי זאת מבפנים. אל תהססי לשאול את כל השאלות שמסתובבות לך בראש ולדבר על הצרכים המיוחדים שלך כחד הורית או אמא יחידנית.

כתבה – לירז לינדנברג – דולה בסטאז' מבית גדולה עם נסיון בעולם האמהות היחידניות והחד הוריות

את אמא יחידנית וזקוקה לתמיכה?
מלאי שאלון התאמת דולה ונעזור לך למצוא את השותפה הנכונה עבורך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג