דולה בלוג – שיר וולוצקי ברש

שיר וולוצקי ברש - שיאצו

שיר וולוצקי ברש - דולה, רופאה סינית, מורה ומטפלת זן-שיאצו

Dip.AC. מטפלת בזן שיאצו (2002) וברפואה סינית (2004) בוגרת מכללת רידמן לרפואה משלימה אינטגרטיבית מרצה לשיאצו מאז 2005 וראש המגמה לשיאצו במכללת רידמן בין השנים 2008-2015 ודולה- משנת 2017 .

מאז סיום לימודי המקצועיים עסקתי בכמה תחומים שקרובים לליבי מאד ומשלימים אחד את השני: טיפול בקליניקה הפרטית-  הוראת שיאצו- וניהול המגמה לשיאצו במכללת רידמן. מאז 2017 אני גם מלווה לידות. בכל אלו  אני נהנית מאד לעסוק ומוצאת אותם ממלאים ומעצימים אישית ומקצועית. העיסוק בתוך תחום הגניקולוגיה של הרפואה המשלימה מלווה אותי מאז תחילת שנות ה 2000, הטיפול בנשים סביב כל גיל הפיריון וסביב הריון מעניק לי הרבה סיפוק ונחת. העובדה שליווי נכון יכול להשפיע על חיים שלמים ועל משפחות שלמות מרגש אותי כל פעם מחדש…

בזכות שלושת הכובעים המקצועיים שלי , אני זוכה ללוות נשים משלב המחשבה על הריון ועד הידיים המלאות והנרגשות בחדרי לידה, קשה להסביר במילים כמה אושר, והגשמה יש בתהליך כל כך עוצמתי ומעצים הזה. כרופאה סינית, אני פוגשת נשים בהריון בכל שלבי ההריון, וגם בתהליכי פיריון מורכבים. ההשפעה שיש לרפואה הסינית ולשיאצו על אישה הרה יכולה להשפיע ולהיטיב עימה לכל אורך ההריון. מה גם שלאורך השבועות האלו תהליך הריפוי מביא עימו תהליכי חיבור חשובים לעובר, לגופה המשתנה ולחיזוק האמונה שלה בעצמה וביכולתה ללדת. נשים מגיעות אלי לקליניקה לטיפול בבחילות הריון, לטיפול בכאבי גב קלים ועד תופעות חמורות כמו סימפיזיוליזס בדרגות שונות. לטיפול וריפוי בשלל תופעות נפוצות יותר או פחות לאורך ההריון. אני פוגשת עוברים במצג עכוז ועוזרת להם למצוא את הדרך הנכונה להתברג (ובכך הם מתהפכים למצג ראש),  לפעמים אני פוגשת נשים רק בישורת האחרונה של ההריון, רגע לקראת לידה, או מתוך הצורך לקדם ולהבשיל לידה שמעט מתמהמהת..

כשאני מלווה הריונית לקראת ובזמן לידה, כל הכובעים שלי מסונכרנים יחד. אני נעזרת המון בעולם הידע של הרפואה הסינית והשיאצו, מקשיבה היטב למה שמספר לי הגוף. אנחנו מתאימות מנחים ותנוחות לכל שלב של הלידה,  משלבות מגע , עיסויים ואפילו "שולפות" תרגילי תנועה ייעודיים בהתאמה לכל מצב משתנה. אני מאמינה בך. מאמינה בגופך שיודע ללדת. אני מאמינה בעובר שלך שיודע הכי טוב להיולד. אני מאמינה במלווים שלך ובזוגיות שלך שידעו לתת לך מענה עיטוף ותמיכה, ומעצימה אותם בידע ובכלים מעשיים שיעזרו להם להיות הכי נוכחים בשבילך. אני מאמינה שתפקידה של הדולה, היא לראות אותך ולזהות אותך בכל שלב של הלידה. התפקיד שלה הוא לקשור את כל החוטים יחד , (יולדת, מלווה, בן זוג, צוות בי"ח), כך שכולם יוכלו להיות שם עבורך בצורה נינוחה ועוטפת, ובדיוק כפי שאת זקוקה להם.

כל הכתבות והמאמרים שלי