איך להכין את בת הנוער שלך ללידה?

מה קורה כשילדה בת 15 מגיעה לחדר לידה? מה קורה כשהיא בוחרת להיות אמא בגיל צעיר כל כך?
"כמו באמריקה" – שיעור ההריונות והלידות של בנות נוער בארץ עולה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, לחדרי הלידה מגיעות יותר ויותר נערות צעירות שאין להן מושג של ממש איך הגיעו למצב הזה. איזו חוויית לידה והורות נוכל להבטיח לה?

כדולה ומדריכת הכנה ללידה, ויותר מזה כאמא לשלוש בנות -שתיים מהן כבר עונות להגדרה של בנות נוער, ואחת מתקרבת בצעדי ענק – שמחתי להיענות להזמנה להשתתף השבוע במסיבת עיתונאים של ערוץ הילדים לרגל השקת התכנית "המתבגרים". התכנית עלתה כבר בVOD של ערוץ הילדים ותעלה ממש בקרוב לשידור שעות הערב המאוחרות בערוץ.

כן. אצלי בבית כולם יודעים היטב איך באים ילדים לעולם. הילדות שלי מכירות בעל פה את חומרי הלימוד של קורס ההכנה ללידה שלי, ויושבות מול "בייבי בום" ומעבירות ביקורת לגיטימית כמו כל דולה מן המניין. הן גם יודעות היטב מה קורה תשעה חודשים פחות או יותר לפני כן. הן חוזרות הביתה מביה"ס ומחברות ומשתפות אותי בכל מה שמטריד אותן או מעורר בהן שאלות. אבל מה אם הן לא משתפות אותי בכל? אולי לא נעים להן? אולי לא הצלחתי לשדר להן פתיחות עד הסוף? ומה עם משפחות אחרות בהן לא מדברים על הנושאים האלה ועל נושאים אחרים?

בני הנוער שלנו צמאים למידע על מה שעובר עליהם – שינויים פיזיים, הורמונליים, רגשיים וחברתיים. אם הם לא יפנו אלינו – ההורים שלהם או המורים שלהם – הם יפנו, קרוב לוודאי, לאינטרנט. רוצים לנחש מה הם ימצאו שם?
אז זהו. כבר לא. ערוץ הילדים החליטו בתכנית "המתבגרים" לקחת את הנושא בידיים. בהתייעצות עם משרד החינוך ומומחים בתחום הם הלכו על קונספט חדשני – בני נוער נערצים – "סלבס" – בוגרי סדרת הלהיט "הבנים והבנות" – שמדברים בגובה העיניים ובלי בושה על כל מה שמטריד את בני גילם – דימוי גוף, הטרדה מינית, יחסי מין, זוגיות, פורנוגרפיה ועוד.

במהלך מסיבת העיתונאים, חשיפת המגוון הרחב של הנושאים בהם עוסקת התכנית וצפייה בפרקים – קצת נבהלתי. "המתבגרים" פונה לבני נוער בגילאי 10-14 ועוסקת בנושאים שלמיטב ידיעתי על חלקם הבנות שלי עוד לא שמעו בכלל. האם נכון יהיה לעורר את סקרנותן באמצעות הצפייה בה? העליתי את השאלה מול צוות היוצרים של התכנית והערוץ וקיבלתי מנשות המקצוע של עמותת "דלת פתוחה" (שליוו, אגב את יצירת הסדרה, ומרוצים מאד מהתוצאה) תשובה ברורה: סטטיסטיקות שנעשו בארץ מראות כי – לצערינו- רוב בני הנוער אכן ייחשפו לנושאים האלה בגילאים האלה אם לא מוקדם יותר. חשיפה שתהיה כמובן ממקורות מידע פגומים ולקויים שעשויים להשפיע על התפיסה שלהם – ובכן, לתמיד. הבנתי שנכון יותר יהיה לצפות עם בנות שלי בסדרה, לאפשר להן לראות בני גילן שמספקים מידע אמין ואמיתי ותשובות של ממש, ולהיעזר בסדרה כמנוף לפתיחת נושאים שלא שוחחנו עליהם עד כה, לתווך את המידע לעולם שלנו.

אני רוצה להודות ליוצרים של "המתבגרים" ולצוות של ערוץ הילדים, שגרמו לי להבין שהכנה ללידה צריכה להתחיל כבר בגיל הזה. נערה צריכה להאמין בעצמה ובגוף שלה. בזכות שלה על הגוף שלה. הריון צריך לבוא מרצון ואהבה ושותפות. הידע הזה יכול להיות, כבר עכשיו, הכנה מצויינת לחיים של הנוער שלנו אחר כך.

התמונות לקוחות מצילום מסך של התכנית

חוששת מהלידה וזקוקה לתמיכה?
מלאי שאלון התאמת דולה ואנו נעזור לך למצוא את הדולה המתאימה עבורך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב google

עוד
בבלוג